گوناگون

نامه مجری معروف صدا و سیما به رئیس سازمان

نامه مجری معروف صدا و سیما به رئیس سازمان

امیر حسین ثابتی نامه زیر را خطاب به ریاست صدا و سیما در برنامه ایکس منتشر کرد.

امیر حسین ثابتی نامه زیر را خطاب به ریاست صدا و سیما در برنامه ایکس منتشر کرد.

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر جبلی ریاست محترم سازمان صدا و سیما

باسلام و احترام

در روزهای گذشته برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله بنده، پیامکی ارسال شد که جهت استفاده از تبلیغات تلوزیونی، به سایت ستاد انتخابات صداوسیما مراجعه شود. اما مساله شگفت آور زمانی بود که وقتی وارد سایت شدم متوجه شدم هر نامزدی که از حوزه انتخابیه تهران ری ،اسلامشهر ،شمیرانات و پردیس قصد تبلیغ از صداوسیما را داشته باشد باید مبلغ 150 میلیون تومان پرداخت کند! حقیقتا باورش سخت بود اما متاسفانه همان منطق کاپیتالیستی که عمدتا از دهه 70 به بعد در بسیاری از عرصه ها منجر به افزایش شکافها وبرخورداری بیشتر سرمایه داران شده اینبار توسط صداوسیما عملیاتی گشت و این بدعت غلط برمبنای گزاره تبعیض آمیز «هر که پولدار تر است از امکانات بیشتری هم برخوردار است» بنا نهاده شده در حالی که صداوسیما یا نباید به هیچ نامزدی فرصت تبلیغات دهد یا باید برای همه به صورت یکسان این امکان را فراهم سازد.

فرض کنید نامزدهای اصلحی که از قضا هیچ امکان مالی خاصی هم ندارند و یا به علت استقلال سیاسی یا حتی گمنامی اسپانسرهای معمولا فاسد نیز حاضر نیستند از آنها حمایت کنند.

در چنین شرایطی باید چه کنند؟ غیر از این است که این در چنین شرایطی تصمیم صدا وسیما باعث میشود تا خیلی از کسانی که به خاطر زد و بندهای پشت پرده می توانند حمایتهای اسپانسرهای پشت پرده را کسب کنند از این فرصت استفاده کنند و با تبلیغ بیشتر موفق به کسب رای و ورود به مجلس شوند. خود این اتفاق باعث ایجاد یک چرخه غلط برای رشد و بالا رفتن سیاست بازان متکی به پولهای بادآورده می شود؟ اصلا اگر کسی قرار است به مجلس برود تا خدمتی انجام دهد و هیچ چشمداشت مادی نداشته باشد برای چه باید چنین مبلغی هزینه کند؟

به همین خاطر اینجانب نیز به نشانه اعتراض به این روند غلط و تبعیض آمیز از استفاده از این امکان صرف نظر کرده و ترجیح میدهم بدون هیچ هزینه خاصی مواضعم را از طریق همان فضای مجازی به سمع و نظر عموم مردم برسانم.

در پایان نیز لازم است تصریح کنم علیرغم علاقه ام به شما که خود نیز واقف به آن هستید این چند خط را از باب عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر مرقوم نمودم فریضه ای که در روایات نسبت به مسئولان حکومت اسلامی به عنوان بالاترین سطح و اولویت ذکر شده.

والسلام.

امیر حسین ثابتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

  • 44

    شما دهه هفتاد چند سالت بوده عمو جون ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار