گوناگون

۲۲ درصد بیماران کرونایی نقض قرنطینه کردند/ نباید صرفاً به جریمه اکتفا کرد

۲۲ درصد بیماران کرونایی نقض قرنطینه کردند/ نباید صرفاً به جریمه اکتفا کرد

پارسینه: رئیس امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌ها موفق به عبور از موج چهارم بیماری کرونا در کشور شدیم.

به گزارش پارسینه ، حسین ذوالفقاری در هفتاد و یکمین جلسه کمیته که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه تلاش همه دستگاه‌های درگیر در امر مبارزه با کرونا، جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری در سراسر کشور است، افزود: خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌ها موفق به عبور از موج چهارم بیماری کرونا در کشور شده ایم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان این مسئله که تجربه بیماری طی ۱۵ ماه اخیر نشان داده که سهل انگاری و عادی انگاری باعث شیوع بیماری در کشور شده است.

وی با تشریح اینکه باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را همچنان به عنوان موثرترین راهکار در کنترل و مهار بیماری در نظر بگیریم، گفت: انتظار بر این است که وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتقاء یابد، باید از فرصت عبور از موج چهارم بیماری برای مهار و ریشه کن کردن بیماری در کشور استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان در مهار موج چهارم بیماری افزود: در موج چهارم کادر درمان خوش درخشیدند و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و البته مردم عزیز کشورمان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجازه فراگیری دوباره بیماری را در کشور ندهیم.

ذوالفقاری گفت: وضعیت رعایت شیوه نامه‌های های بهداشتی در کشور طبق آخرین گزارش‌ها مطلوب نیست و انتظار بر این است که وضع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتقاء یابد.

موضوع نقض قرنطینه بیماران کرونا از دیگر محور‌های مورد اشاره معاون امنیتی وزیر کشور بود که گفت: طبق گزارش سازمان حراست کل کشور، حدود ۲۲ درصد کل بیماران کرونایی نقض قرنطینه داشته اند و لازم است تدابیر جدی اندیشیده شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در موضوع نقض قرنطینه نباید صرفاً به جریمه اکتفا کرد؛ گفت: اطلاع رسانی مناسب در این موضوع ضروری است و از این جهت، ارسال پیامک سریع به ناقضان قرنطینه از سوی وزارت بهداشت باید به صورت هدفمند اجرا شود تا ناقض متوجه جدیت کار شود.
منبع: پارسینه

ارسال نظر

  • saeed

    اره راست میگی ایناروهم اعدام کنید مثل بقیه!چرا چون عرضه واکسن زدن ندارید

  • ناشناس

    علاوه بر جریمه ، شلاق و چوب فلک چطوره ؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار