گوناگون

ایران در تامین امنیت عراق و جلوگیری از فروپاشی مقاومت در سوریه نقش مهم داشت

پارسینه: شعیان لبنان و فلسطینیان در پرتو انقلاب اسلامی ایران عزیز هستند و با سیاستهای رژیم اشغالگر قدس مقابله می کنند.

به گزارش پارسینه ؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران نقش بسیار موثری در برقراری امنیت در عراق و جلوگیری از فروپاشی حلقه مقاومت در سوریه داشت.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز شنبه در مراسم افتتاح 112 سالن ورزشی و پایگاه مقاومت بسیج و مرکز دارالقرآن در مناطق حاشیه ای مشهد افزود: ما امروز هدایت نیروهای کشورهای عراق بر علیه مستکبران و ایادی سرسپرده آنها در عراق عهده داریم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران امروزه علاوه بر بیداری مسلمانان و آزادی خواهان جهان از فروپاشی دولتهای بزرگ به دست قدرتهای استکباری جلوگیری کرده و اجازه نداده که حیات سیاسی و نظامی عراق به دست عناصر دست نشانده آنها بیفتد.

وی ادامه داد: شعیان لبنان و فلسطینیان در پرتو انقلاب اسلامی ایران عزیز هستند و با سیاستهای رژیم اشغالگر قدس مقابله می کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم بحرین و یمن با الهام از آرمانهای انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب حیاتی دوباره یافته اند و با ددمنشی های مستکبران مقابله می کنند و سعودی ها در عرصه سیاسی خانه نشین شده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد امنیت و مقابله با ناهنجاری ها را انتظارات مهم رهبر معظم انقلاب دانست و از مسوولان و دست اندرکاران ذیربط خواست به وظایف خود در این زمینه از جمله مناطق حاشیه ای بیشتر عمل کنند.

سردار سلامی گفت: این از تعصب و غیرب و باور مسوولان به دور است که به واسطه کوتاهی آنان در تامین امنیت مردم و نوامیس آنان احساس امنیت نکنند.

وی ادامه داد: اگر مسوولی توانایی تامین امنیت و عمل به وظایف خود را ندارد باید این مسوولیت را به اهل خود واگذار کند.

وی گفت: اشخاصی که تصور می کنند می توانند برای ایجاد فضای ناامنی در مناطق حاشیه ای استفاده کنند، بدانند که مجالی برای حضور آنها فراهم نخواهد شد و به اهداف خود نمی رسند.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مردم مناطق حاشیه نشین بدانند که سپاه در کنار تامین امنیت با ایجاد سالنهای ورزشی و پایگاههای مقاومت بسیج و مراکز دارالقرآن هیچ زمان آنها را تنها نمی گذارند و آمادگی ساخت تعداد بیشتر از میزان فعلی را دارد.

سردار سلامی گفت: استاندار، نیروی انتظامی، علماء و دیگر مسوولان ذیربط از جمله در استان خراسان رضوی باید با همکاری و تعامل یکدیگر برای ارایه خدمات مناسب به مردم این مناطق تلاش کنند.

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه و امام جمعه مشهد یکصد پایگاه مقاومت بسیج، 10 سالن ورزشی و دو مرکز دارالقرآن به طور همزمان در مناطق حاشیه ای مشهد به بهره برداری رسید.

این سالنها و پایگاههای مقاومت بسیج و مراکز دارالقرآن در مجموع حدود 96 هزار متر مربع وسعت داشته و برای احداث آنها 35 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

در این آیین همچنین عملیات مرمت یکصد مسجد در نقاط حاشیه ای شهر مشهد آغاز شد.

سکونتهای غیر رسمی یا مناطق حاشیه ای 13 درصد وسعت و 32 درصد جمعیت کلانشهر مشهد را به خود اختصاص می دهد.

مشهد با جمعیت سه میلیون و 500 هزار نفر جمعیت سالانه پذیرای 25 میلیون زائر و مسافر است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار