گوناگون

اتحادیه عرب بحران سوریه، لیبی و یمن را بررسی می کند

پارسینه: عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز در این جلسه به بررسی تحولات یمن و تلاش های این شورا برای حل بحران لیبی می پردازد.

به گزارش پارسینه ؛احمد بن حلی معاون دبیر کل اتحادیه عرب گفت که در جلسه وزرای خارجه این اتحادیه که فردا (دوشنبه) برگزار می شود، تحولات اخیر سوریه، لیبی، یمن و سومالی بررسی خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، بن حلی افزود: عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز در این جلسه به بررسی تحولات یمن و تلاش های این شورا برای حل بحران لیبی می پردازد.

بن حلی همچنین درباره نشست نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه عرب که اخیرا برگزار شد، گفت که در این جلسه مسایل مهم به ویژه حفظ امنیت ملی کشورهای عربی و مبارزه با گروههای تروریستی بررسی شد.

نمایندگان دایمی اتحادیه عرب در نشست اخیر خود در قاهره، درباره بندهای اصلی طرح دستور کار نشست این اتحادیه که پایان این ماه در شرم شیخ در شمال مصر برگزار می شود، توافق کردند.

اتحادیه عرب که 22 عضو دارد، سازمانی است که از کشورهای عرب منطقه شمال آفریقا، جنوب غرب آسیا و شاخ آفریقا تشکیل شده است. قدمت این سازمان به سال 1945 بر می گردد که هفت کشور مصر، عراق، اردن، لبنان، عربستان ، سوریه و یمن با امضای منشوری، آن را تشکیل دادند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار