گوناگون

ابوترابی: آذربایجان، شناسنامه و هویت ایران است

پارسینه: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان تابلو، شناسنامه و هویت ایران است.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، حجت الاسلام ابوترابی فرد در جمع مردم شبستر با تسلیت سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) گفت: رسول اکرم(ص) حلقه ارتباط بین ملک و ملکوت بوده و اگر ایشان لباس هستی نمی پوشیدند امروز قرآن کریم در دستان ما نبود.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان نماد دینداری هستند، ادامه داد: ما مردم آذربایجان را با نام ولایت و محبت به امیرالمومنین و اهل بیت (ص) می شناسیم و در شناسنامه این مردم اولین نامی که ثبت شده است،عشق و ارادت به پیامبر اعظم و اهل بیت ایشان است و عزاداران حسینی این خطه پیشوای عزاداران سایر مناطق کشور هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان این خطه در دوران دفاع مقدس نیز عاشورایی حضور یافتند، گفت: نقش آذربایجانی ها در مدیریت کشور بسیار فاخر بوده و رهبرمعظم انقلاب و بسیاری از مدیران ارشد نظام و مراجع تقلید و علمای طراز اول در تاریخ برخاسته از این خطه اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شجاعت،سرسختی و شهامت را از دیگر مهم ترین ویژگی های مردم آذربایجان دانسته و تاکید کرد: مردم آذربایجان نماد ایستادگی مقابل دشمنان بوده و تاریخ استقامت و ایستادگی اینان در مقابل گستاخی های عثمانی ها را فراموش نکرده و نام این دیار در تاریخ دفاع مقدس و یکپارچگی ایران ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در برابر دشمن استوار باشیم می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم و ایستادگی در دوران دفاع مقدس، عزت سیاسی و تمامیت ارضی ایران را به ارمغان آورد.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه شهرستان شبستر آراسته به ادب، فرهنگ، دین، اخلاق و دانش است، افزود: امید است این شهرستان در عرصه های فرهنگی،سیاسی و اقتصادی همیشه پیشگام و پیشرو بوده و این خطه به یک مرکز قدرت و ثروت برای حرکت اقتصاد ایران تبدیل شود.

وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی اراده دارد از همه ظرفیت خود برای رشد و توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی و این خطه لبریز از ثروت استفاده کند و امیدواریم که در این راه دولت و مجلس از توفیقات بیشتری برخوردار باشند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار