گوناگون

گزینه های‌مطرح شهردار تهران از زبان چمران

پارسینه: رئیس شورای اسلامی شهر تهران به گزینه های مطرح تصدی شهرداری اشاره کرد و گفت: انتخاب شهردار با خط‌کشی‌ سیاسی نتیجه مطلوبی ندارد.

مهدی چمران درباره گزینه‌های مطرح شده برای شهردار آینده شهر تهران،‌ اظهار داشت: تاکنون اسامی بسیاری برای تصدی شهرداری تهران مطرح شده که می‌‌توان به نام افرادی چون محمدباقر قالیباف (شهردار کنونی تهران)،‌ رستم قاسمی (وزیر نفت دولت دهم)، پرویز فتاح (وزیر سابق نیرو)، محسن رضایی (دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام)، محسن هاشمی (مدیرعامل سابق شرکت مترو تهران)، محمد پژمان (شهردار مشهد)، محسن مهرعلیزاده ( رئیس سازمان تربیت بدنی دولت خاتمی)، علی نیکزاد ( وزیر راه‌وشهرسازی دولت دهم)، رسول خادم‌ (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران)، بذرپاش (نماینده مجلس) و صادق محصولی (وزیر سابق رفاه دولت دهم) اشاره کرد.

وی تصریح کرد: افرادی که به عنوان گزینه‌‌های تصدی شهرداری مطرح شده‌اند باید با شاخص‌هایی تعیین شده در این زمینه سنجیده شوند و هر فردی که با شاخص‌ها مطابقت بیشتری دارد به عنوان شهردار برگزیده شود تا بحث‌های گروهی و جناحی هم به میان نیاید چراکه قرار است اعضای شورا چهار سال کنار یکدیگر کار کنند بنابراین نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که به شهر آسیبی وارد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای تحقق این امر و ارتقای وضعیت کنونی شهر به همدلی و هماهنگی بین اعضای شورا نیاز است، ادامه داد: ممکن است سلیقه‌های سیاسی مختلفی هم وجود داشته باشد اما در مسائل شهری بحث‌های تخصصی مطرح است و باید کسانی انتخاب شوند که از نظر تخصصی و شناخت شهر در سطح خوبی قرار داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه فردی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شود باید از حاشیه‌های سیاسی به دور باشد، خاطرنشان کرد: شهردار آینده باید شخصیت‌ بارزی بوده و از معنویات و ارزش‌های اسلامی دور نباشد با در نظر گرفتن مواردی از این دست باید فردی از میان گزینه‌ها انتخاب شود که حداکثر این ویژگی‌ها را دارا باشد.

چمران اظهار داشت: اعضای شورای شهر برای خدمت به مردم قسم یاد می‌کنند بنابراین نیابد مسائل سیاسی و جناحی بر انتخاب شهردار و رئیس شورای شهر سایه بیندازد. هر فردی که بهتر می‌تواند به مردم خدمت کند باید انتخاب شود البته اصول اولیه مهم دیگری از جمله، قبول داشتن نظام،‌ انقلاب و رهبری، از مواردی است که آنها را محرز می‌دانیم؛ بنابراین خط‌کشی‌های سیاسی به نتیجه نمی‌رسد در این بین رئیس شورا اهمیت ویژه‌ای دارد تا شورا به این سمت گرایش پیدا نکند.

وی درباره پیشنهاد ریاست شورا از سوی سایر اعضا نیز گفت: برخی اعضای شورا به بنده این پیشنهاد را داده‌‌اند اما باید تا روز انتخابات صبر کرد تا همه اعضای شورا در این باره نظر بدهند.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

  • همکاران قدیمی مترو

    شهردار فقط آقای محسن هاشمی و رییس شورای شهر فقط آقای احمد مسجد جامعی . درود بر هاشمی بزرگ

  • ناشناس

    اين اقاي چمران تا چه زماني همه كاره باشه؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار