گوناگون

حبابی به اسم قدرت پهپهادی ترکیه+تصاویر

حبابی به اسم قدرت پهپهادی ترکیه+تصاویر

جنجال های زیادی بر سر پهپادهای ترک به وجود آمده که قصد در تخریب قدرت پهپادی ایران دارند و در صدد ترور شخصیت این فرزند قدرتمند ارتش و سپاه هستند.

اقتصاد ایران نوشت: صنعت پهپادی ایران را دشمن تحسین می کند و ایران را جزو معدود کشورهای دارنده این توانایی در ایران می داند. اما نکته اینجاست که عده ای در داخل خواسته و ناخواسته سعی در تخریب این توانایی دارند و قدرت نمایی ایران در جهان را به زیر بار همتای ترک می برند.

دو کشور ایران و ترکیه از دیرباز در صنعت نظامی با یکدیگر رقابت داشتند و هر کدام سعی در تخریب یکدیگر داشتند. صنعت پهپادی ترک ها با تبلیغات و بوق و کرنای زیادی در جهان تبلیغ می شد و بیرقدار جای خود را در میان کشورهای محتلف باز کرده بود تا زمانی که صدای مرگبار موتورهای شاهد به گوش رسید.

Mohajer-4_5

جهان سعی در باور نکردن قدرت نظامی ایران داشت و به دفعات این توان تکذیب می شد تا اینکه صدای اوکراینی ها بالاخره در آمد که توانایی رهگیری این پرنده ها وجود ندارد و باید اروپا و امریکا به کمک بیایند.

همان زمان بیرقدار در جبهه دشمن بود و قرار بود قراردادی جذاب برای ترک ها به ثبت برسد که با حضور ایران البته به شکل ناخواسته در این صنعت همه چیز خراب شد و پرنده های ارزان قیمت ایران توانسته بودند جای پر ادعاهای ترک را بگیرند.

Mohajer-4_10

بیرقدار که بیشترین هدفش صادرات به افریقا و آسیا بود ناگهان با شوک مواجه شد از این رو ایران با توجه به اینکه علاقه و تمایلی ندارد که در صنعت نظامی تبلیغات داشته باشد از علنی شدن توانایی پهپادی اش در سطح جهان خیلی خوشحال نشد به این دلیل که دشمنان از قبل توانایی ایران را در این صنعت به خوبی می دانستند.

اما در حادثه سقوط شهید سید ابراهیم رئیسی و ورود آکینجی به ایران داستان های زیادی مطرح می شود که با این قدرت و صنعت پهپادی چطور توان پیدا کردن لاشه بالگرد وجود نداشت و چرا باید از کشوری کمک گرفت که سرتاپا برای ما تناقض است؟

پاسخ در چند وجهه است که باید به آن توجه کرد اول اینکه پهپادهای ایرانی در ساعات اولیه به سرعت به منطقه حاضر شدند البته این پرنده ها جنبه شناسایی نیمه حرفه ای داشت و قرار هم نیست که پهپادهایی مانند صاعقه،آرش یا مهاجر به منطقه اعزام شوند. این پهپاد های فوق استراتژیک ایران برگ های برنده ای هستند که به راحتی نباید اطلاعات آن در دست دشمن و ماهواره ها قرار بگیرد سوال اینجاست که رییس جمهور مگر از ارزش کمی برخوردار است در پاسخ باید گفت: امنیت هر کشوری مهمترین آن است و نمی شود با چیزی آن را معامله کرد. درز اطلاعاتی نظامی به منزله نابودی است و به راحتی هم نمی شود آن را ترمیم کرد.

Iranian_drone_exercise_in_2022_-_Day_2_42

 

پایگاه هوایی تبریز در نزدیکی محل حادثه هم در آن زمان نیرو به منطقه اعزام کردند ولی دید هوایی در آن مقطع به صفر رسیده بود آکینجی پر ادعا هم دور خود می چرخید و بیشتر در فکر تبلیغ در لایو ماهواره ای خود بود.

شاید کسی این موضوع را نمی دانست که اولین پرواز آکینجی به ایران با لود کامل انجام شد که نیروی هوایی ایران به آن اخطار داد و پرنده ای کاملا بدون تسلیحات به ایران اعزام شد.

کرویدر پروازی از ایران به پرنده ترکیه ای داده شد و تمام اقدامات این پرنده رصد می شد چیزی که در تمام جهان مرسوم است و اتفاق پیچیده ای قرار نیست بیفتد. جز پرنده ترک در ایران پهپاد ارمنستان هم در ایران حضور داشت و روس ها نیز پرنده های شناسایی در تبریز نشانده بودند. اما به صلاحدید ایران خبری و اقدامی نشد.

اینکه فکر کنیم نیروهای نظامی ایران بدون اختیار و فکری دست به چنین اقدامی زدند کاملا اشتباه است و هیچ کشوری حاضر نیست امنیت خود را به خطر بیاندازد و با آن معامله کند.

پهپادهایی که از ایران تا اسرائیل را بدون وقفه و بدون نیاز به سیگنال های جهانی طی می کنند خنده دار است که توان شناسایی به این راحتی را نداشته باشند. پهپهاد های مهاجر که بالای سر ناو امریکایی عکسبرداری می کنند این ماموریت برایشان یک زنگ تفریح است.

اما ملاحظات نظامی امری دیگر است و قرار هم نیست فرماندهان کوچکترین اقدام را رسانه ای کنند همانطور که در هیچ کجای جهان این امر متداول نیست.

شاهد یا همان گل شعمدانی کوچکترین و عضو خانواده پهپادی ایران است و کارنامه ای موفق تر از آکینجی و حقیقی در نبردها دارد پس این خارجی پرستی ها باید فراموش شود و کمی حقیقت امر را دید. در تمام بحران های مرزی بین کشورهای همسایه حتی نه در این سطح هم به نشانه حسن نیت کشورها به یکدیگر است.

قدرت نظامی ایران و به خصوص پهپادی ایران نیازی به تعریف و تبلیغ ندارد اما باید مراقب بود که آب در آسیاب دشمن نریزیم و خودتحقیری نکنیم.اگر ترک ها در صنعت پهپادی اینقدر موفق بودند نیازی به این شلوغ بازی رسانه ای نداشتند و بازارگرمی نمی کردند همانطور که پهپادهای ایرای و سلاح های نظامی کشورمان در نقاط مختلف جهان بدون بوق رسانه ای استفاده می شوند.

 

ارسال نظر

  • سعید

    اگر تبلیغاتی هم برای پرنده اعزامی ترکیه انجام میشود حسب اعلام و تقاضائی است که مسئولین کشورمان مطرح نموده اند و طبیعتا این درخواست بدون پروپاگاند از جانب ترکیه و بزرگنمائی دلیل پایان نخواهد یافت

  • محمد

    دروغگویی را بس کنید باید تشکر کنید اگر خودتون پیدا کردید چه لزومی به اکینجی داشتید خجالت نکشید بگید اصلا پهباد ترکیه به ایران نیامده این خود برتربینی هاست که چند نفر سقوط می کند این غرور و تکبر کاذب شما باعث می شود ایران پیشرفت نکند صادقانه بگید پهباد ترکیه پیدا کرد اگر تکنولوژی داشتید هلکوپتر ۸۰ سال پیش سقوط نمی کرد الکی چرت و پرت نگید تکنولوزی عوامفریب شما پیش تکنولوژی ترکیه کشک هم نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار