گوناگون

«اف‌ای‌تی‌اف» تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را یک بار دیگر تمدید کرد

«اف‌ای‌تی‌اف» تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را یک بار دیگر تمدید کرد

پارسینه: گروه ویژه اقدام مالی موسوم به «اف‌ای‌تی‌اف» (FATF) اعلام کرد «اقدامات تقابلی» علیه ایران را برای یک دوره دیگر و تا فوریه ۲۰۱۹ تعلیق می‌کند.

«اف‌ای‌تی‌اف» تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را تمدید کرد
به گزارش «پارسینه»، گروه ویژه اقدام مالی موسوم به «اف‌ای‌تی‌اف» (FATF) اعلام کرد «اقدامات تقابلی» علیه ایران را برای یک دوره دیگر و تا فوریه ۲۰۱۹ تعلیق می‌کند.

اعضای این گروه بر این نظر بودند که ایران در زمینه اجرای برنامه اقدام پیشرفت داشته است.

این گروه همچنین ایران را تشویق کرده است که لایحه‌های مربوطه مصوب شده در مجلس را تایید نهایی کند.

در بیانیه گروه ویژه اقدام مالی از اینکه بخش بیشتر برنامه عملیاتی باقی مانده، ابراز تاسف شده و تاکید شده که انتظار می‌رود ایران «به سرعت در مسیر اصلاحات پیش برود و به همه نکات باقی‌مانده بپردازد و اقدامات ضروری برای اصلاحات در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را انجام دهد».

در این بیانیه همچنین گفته شده است که تصمیم نهایی خود را پس از بررسی مصوبات داخلی ایران که به قانون لازم الاجرا تبدیل شده باشند، اتخاذ می‌کند.

گروه ویژه اقدام مالی گفته است انتظار دارد ایران تا فوریه ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷) قوانین لازم را بر اساس معیار‌های این نهاد به تصویب رسانه باشد، در غیر این صورت «اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر ریسک‌های ناشی از کاستی‌های نظام مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ایران» پیش خواهد گرفت.
پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داد، هیات آمریکا براساس دستورالعمل کاخ سفید به شدت تلاش می‌کرد اقدامات مقابله‌ای را که از تیرماه ۱۳۹۵ و در حین اجرای برنامه اقدام این نهاد از سوی کشورمان، تعلیق شده بود را بار دیگر برقرار سازد، اما این تلاش‌ها با نگاه بی طرفانه و فنی اکثریت قاطع اعضای این گروه ناکام ماند.

گفته می شود که بر خلاف سنت پیشین این اجلاس‌ها که معمولا تصمیمات فنی در روزهای ابتدایی کاری اجلاسها جمع بندی و نهایی می شدند، پیش نویس تصمیم راجع به کشورمان تا روز پنجشنبه در حال مذاکره بوده است.

گروه شورای همکاری خلیج فارس و آرژانتین بعنوان اعضای اصلی و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بعنوان اعضای ناظر به شدت تلاش می کرده اند که سایر کشورها را با خواست آمریکا همراه سازند. محور اصلی استدلال موافقین برقراری اقدامات سخت مقابله ای علیه کشورمان این بوده که بعد از دو دوره تمدید برنامه اقدام و گذشت هشت ماه تنها یک لایحه از چهار لایحه در نظام قانونگذاری ایران نهایی شده است؛ ضمن اینکه در این مصوبات، استانداردهای مورد درخواست این نهاد کاملا رعایت نشده است. مخالفین کشورمان معتقدند که ایران با تاخیرهای تعمدی در اجرای مفاد برنامه اقدام، اعتبار این نهاد را خدشه دار کرده و اعطای هرگونه فرصت دوباره ای به ایران بدون هیچ تضمینی، پیام بدی برای جامعه بین المللی در جهت رعایت این استانداردها خواهد داشت.

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    اف ای تی اف فقط یک شعار زیبا است که هدف و درونی نازیبا و اهریمنی دارد ما اصولگرایان زرنگ تر از این حرفهاییم که خام خدعه اشرار فرنگی و صهیونی شویم

  • ناشناس

    چه حرکت احمقانه ای. اروپا پدر ما را در اورده.
    4 ماه دیگه به دزد و اختلاص گر فرصت دادند. اخه اینکارو می کنه؟
    همه بدبختیهای ما از اروپاست. امیدوارم آقای ترامپ کاری بکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار