گوناگون

این خوراکی طبیعی آنتی بیوتیک خالص است

این خوراکی طبیعی آنتی بیوتیک خالص است

شلغم یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که خواص فراوانی دارد، شلغم دارای مزاج گرم و معتدل بوده و برای درمان سرماخوردگی مفید است.

شلغم یک ریشه‌ خوراکی است که خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد، حتما در فصل‌های سرد سال شنیده‌اید که توصیه می‌کنند برای رهایی از سرماخوردگی و پیشگیری از بیماری‌های فصل، شلغم بخورید. بسیاری از افراد طعم شلغم را دوست ندارد ولی اگر خواص بی‌نظیر آن را بدانند، برای خوردن آن تشویق می‌شوند.

شلغم میوه نیست بلکه ریشه‌ گیاه است، بسیاری از مردم از این گیاه استفاده می‌کنند.

رایج‌ترین انواع شلغم‌ رنگ بنفش، قرمز یا سبز در قسمت بیرونی دارند و داخل آن‌ها سفید است، هم ریشه و هم برگ‌های این گیاه قابل خوردن و سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی است، مثل بسیاری از ریشه‌های خوراکی، شلغم هم خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد.

شلغم یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که خواص فراوانی دارد، روش مصرف شلغم برای سرماخوردگی ساده است و به راحتی می‌توان معجون شلغم و عسل را در منزل تهیه کرد.

شلغم چه فایده‌هایی دارد؟

شلغم دارای مزاج گرم و معتدل بوده و برای درمان سرماخوردگی مفید است، مصرف شلغم نقش مهمی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی دارد.

شلغم مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونی بالا می‌برد زیرا ترکیبات میکروب‌کش و ضدعفونی‌ کننده دارد.

شلغم را با این روش استفاده کنیم

شلغم‌ها را شسته و فقط سر شلغم‌ها را جدا کنید، داخل شلغم را خالی کرده و درون هر یک از شلغم‌ها یک قاشق مرباخوری عسل بریزید، شلغم‌ها را به صورت ایستاده درون ظرفی گذاشته و به مدت یک شب تا صبح، داخل یخچال بگذارید، روز بعد، مایع جمع شده داخل شلغم‌ها را میل کنید، با ترکیب عسل و شلغم علایم سرماخوردگی را در کودکان کاهش دهید.

آب شیرینی که از اختلاط عسل و آب شلغم به دست آمده به عنوان یک شربت شیرین و مقوی سیستم ایمنی برای کودکان اثرات درمانی مطلوبی دارد، همچنین می‌توانید شلغم خام یا پخته را رنده یا له کنید و با عسل بخورید.

سوپ شلغم درمان‌کننده فوق العاده سرماخوردگی

سوپ شلغم خاصیت فوق‌العاده‌ای برای درمان سرماخوردگی دارد، می‌توانید سوپ جو ساده‌ای تهیه کنید و شغلم را ریز خرد و به سوپ اضافه کنید همچنین می‌توان از ساقه کرفس و یا پیاز خرد شده نیز در این سوپ استفاده کرد.

بخور شلغم برای درمان سرما خوردگی

برای استفاده از فواید شلغم می‌توانید از بخور شلغم آب‌پز یا بخارپز استفاده کنید، این کار به التیام سردردهای ناشی از سرماخوردگی کمک کرده و ریه‌ها و مجاری تنفسی را از خلط‌های مسدود کننده پاکیزه می‌کند، به این ترتیب، سینوس‌ها باز و گرفتگی بینی رفع می‌شود.

برای انجام بخور شلغم، درون ظرفی آب شلغم پخته را بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در حالی که روی سر را پوشانده‌اید دم و بازدم شدید انجام دهید.

غرغره آب شلغم

می‌توانید برای درمان گلو درد آب شلغم را غرغره کنید، خواص فوق‌العاده موجود در آب این خوردنی پرفایده به شما در درمان گلودرد کمک بسیاری می‌کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار