گوناگون

آمادگی کامل ایران برای کمک به حوزه سلامت لبنان

آمادگی کامل ایران برای کمک به حوزه سلامت لبنان

پارسینه: وزیر بهداشت در دیدار با همتای لبنانی خود گفت: خودمان را در کنار کشور لبنان مکلف به هرگونه کمک و مساعدت می‌دانیم و آمادگی کامل داریم که به لبنان در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، پذیرش دانشجو در همه مقاطع و درمان بیماران کمک کنیم.

دکتر سعید نمکی در دیدار دکتر جمیل جبق - وزیر بهداشت عمومی لبنان در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: وزیر بهداشت عمومی لبنان از نزدیک امکانات وسیع ایران در حوزه های دارو، درمان، بهداشت و آموزش پزشکی را مشاهده کرد. خوشبختانه ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز ایران در کشور تولید می شود و تا دو - سه سال آینده، ۳ درصد داروی وارداتی را نیز در داخل تولید خواهیم کرد؛ در حالیکه قبل از انقلاب برای انجام بسیاری از جراحی‌ها و درمان‌ها مجبور بودیم بیماران ایرانی را به خارج از کشور بفرستیم، اما امروز پذیرای تعداد زیادی از بیماران کشورهای منطقه برای درمان و از جمله پیوند اعضا هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای ارزشمند ایران در حوزه زیرساخت‌های پیشگیری و بهداشتی، گفت: اخیرا توانستیم فشارخون حدود ۳۱ میلیون نفر از مردم را کنترل و ثبت کنیم که مورد توجه و تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

بنابر اعلام وبدا، نمکی تاکید کرد: در ملاقات خصوصی که با وزیر بهداشت عمومی لبنان داشتم، مقرر شد که نماینده‌ای از سوی دو کشور برای تدوین و اجرای برنامه ۵ ساله در حوزه سلامت به ویژه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شود و پیگیری موارد تفاهم شده را بر عهده داشته باشند.

وی یادآور شد: ۳۰ سال پیش افتخار داشتم که معاونت بهداشت وزارت بهداشت باشم و در ایجاد زیرساخت شبکه بهداشت و درمان کشور نقش داشته باشم و آماده‌ایم که کل تجربیات و سابقه ایران را برای تقویت نظام سلامت لبنان در اختیار دولت این کشور قرار دهیم؛ چراکه عزت و سربلندی لبنان، عزت و سربلندی ایران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار