گوناگون

چگونه با حواس پرتی های سرکار مقابله کنیم؟

پارسینه: آیا زمان انجام کار مشکل در تمرکز کردن دارید؟ شاید به دلیل تمام آن نظرهای شگفت انگیزی است که از ذهنتان می گذرانید.

به گزارش پارسینه، اینکه ببینید خیلی راحت زمان انجام کار حواستان پرت می شود شاید بد به نظر بیاید اما شاید ارتباط مثبتی در رابطه با مشکلات روزانه دفتر کارتان داشته باشد. طبق یک پژوهش جدید کارمندانی که هر روز برای تمرکز کردن بر روی کارشان مشکل دارند ممکن است از نظر هوشی برتر از همکارانشان باشند.

بنا به پیشنهاد این پژوهش، شاید برای افراد باهوش تمرکز ذهنی به دلیل اینکه نظرات شگفت انگیزی به طور مداوم از مغز نابغه آنها می گذرد سخت به نظر بیاید.

۵ نکته برای متمرکز ماندن سر کار:

تعادل آب در بدنتان را حفظ نمائید: مطابق پژوهش از دست دادن آب بدن می تواند منجر به عملکرد ناقص ذهنی، تغییرات در خلق و خو ، و کاهش تمرکز، هوشیاری و حافظه کوتاه مدت شود.

اول از همه کار خلاقانه تان را انجام دهید: "دیوید راک" نویسنده "مغزتان حین کار" می گوید:« یک ساعت که به کار می پردازید، ظرفیتتان نسبت به زمان شروع کار کمتر می شود. هر تصمیمی که می گیریم مغز را خسته می کند.»

مغزتان را آموزش دهید

بر اساس این مطالعه علمی کار کردن پشت یک میز شلخته در واقع به شما کمک می کند که خلاقانه تر فکر کنید.

ماهی بخورید: پژوهشگران کشف کرده اند که خوردن غذاهای غنی از امگا ۳ جریان خون به مغز را بهبود می بخشد و عملکردش را حین انجام کارهای فکری ارتقا می بخشد.

۱۰ راه ساده برای کمک به تقویت نیروی فکری:

1 ورزش بیشتر

2 چرت بعد از ظهر

3 غذاهای غنی از منیزیم

4 آفتاب گرفتن

5 چمن زدن

6 شکلات فراوان

7 یادگیری موسیقی برای جوانان

8 تتریس (نوعی بازی کامپیوتری)

9 حد و اندازه قائل شدن برای فکر کردن

صحبت با بچه تان

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار