گوناگون

نگاهی به دریاچه های اسرارآمیز جهان ؛ از دریاچه صورتی تا آبی که آتش می گیرد + تصاویر

نگاهی به دریاچه های اسرارآمیز جهان ؛ از دریاچه صورتی تا آبی که آتش می گیرد + تصاویر

در ادامه به زیباترین و در عین حال خطرناک ترین دریاچه های جهان نگاهی داریم.

به گزارش پارسینه، در کره زمین دریاچه های زیبای متعددی وجود دارد، برخی از این دریاچه ها، به دریاچه های اسرارآمیز در جهان معروف هستند که در ادامه با رمز و راز این دریاچه ها آشنا می شوید. 

دریاچه آبراهام در کانادا

این دریاچه مصنوعی که در آلبرتای کانادا واقع شده است، بسیار تماشایی و سحرانگیز است، اما رازی دارد که باید از آن آگاه باشید. در روی این دریاچه، حباب های یخ زده را خواهید دید که در واقع به زیبایی آن می افزایند، اما همه همیشه از خود می پرسند، که دلیل آن چیست؟ ماجرا از این قرار است که متان به دام افتاده باعث ایجاد این حباب ها در زیر سطح دریاچه می شود. اما گاز متان در این دریاچه چگونه به وجود می آید؟ باید گفت این حباب هایی که در دریاچه وجود دارد در واقع حاوی گاز متان هستند و در طول فصل زمستان، از کف رودخانه به وجود می آیند که در نتیجه فاسد شدن برگ ها، گیاهان و جسد حیوانات مرده ای که به دریاچه افتاده و توسط باکتری ها تجزیه شده اند، تولید شده و در دریاچه منتشر می شوند و بالا می آیند و در آخر، باعث بروز حباب ‌های یخی در نزدیکی سطح آب می گردند.

گفتنی است این دریاچه یکی از خطرناکترین و در عین حال زیباترین دریاچه های جهان به شمار می رود.

shutterstock-1946654623

دریاچه ناترون در تانزانیا

دریاچه ای در آفریقا رازهای زیادی در اطراف خود دارد. می گویند حیواناتی که به اینجا می آیند تبدیل به سنگ می شوند و می میرند. خاصیت قلیایی این دریاچه در سطح pH بیش از ۱۲ است. پرندگان اغلب در حوالی این دریاچه هستند، اما برای اکثر حیوانات دریاچه کاملاً خطرناک است. همان طور که گفته شد این دریاچه بسیار قلیایی است و بعد از تبخیر آب در ناترون، این دریاچه ترکیبی از مواد شیمیایی طبیعی مانند کربنات سدیم و جوش‌شیرین است؛ بنابراین با توجه به شوری منطقه و باقیمانده‌های نمکی، و همین طور دمای بالای این دریاچه اسرارآمیز، حیوانات مرده به‌ صورت مجسمه‌هایی شبیه به مجسمه سنگی درآمده‌اند. اخبار مربوط به تبدیل شدن حیوانات به سنگ توسط بسیاری رد شده است، اما برخی تهدیدات مداوم دریاچه مانند قلیایی بودن بیش از حد، دمای بالا و نمکی بودن آن وجود دارد.

Lake_Natron_from_Air_02

دریاچه هیلیر در استرالیا 

دریاچه صورتی در مقایسه با دریاچه های دیگر در جهان ظاهر عجیبی دارد. این دریاچه در نزدیکی ساحل جزیره میدل قرار دارد و برای اولین بار در سال ۱۸۰۲ کشف شد. رنگ صورتی آن به گونه ای به ریزجلبک ها نسبت داده می شود که تنها موجود زنده شناخته شده در دریاچه هستند. اطراف دریاچه را درختان اکالیپتوس احاطه کرده است.

سفر به دریاچه صورتی از طریق زمینی بسیار دشوار است. بنابراین استفاده از هلیکوپترها و سفرهای دریایی، تنها گزینه‌ها برای رسیدن به این جاذبه گردشگری هستند.

میزان نمک موجود در این دریاچه بسیار زیاد است و به دلیل همین شوری زیاد هیچ حیوانی نمی تواند از آب آن استفاده کند. 

با این حال امکان شنا کردن در این دریاچه وجود دارد.

avatar

دریاچه روپکوند در هند

دریاچه یخبندان در ایالت اوتاراکند، دریاچه روپکوند در ۱۶۴۷۰ فوتی قرار دارد و به دو دلیل کاملاً چشم نواز است؛ یکی، مطمئناً دریاچه زیبایی است که توسط برف و کوه احاطه شده است. دوم، شما اسکلت هایی را خواهید دید که در اینجا خوابیده اند. به همین دلیل به آن دریاچه اسکلت نیز می گویند. اعتقاد بر این است که افرادی که در اینجا جان باختند در یک طوفان تگرگ غافلگیرکننده گرفتار شدند.

Roopkund_Lake

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار