گوناگون

از این جایگزین سبز و مقوی، گوشت قرمز غافل نشوید!

از این جایگزین سبز و مقوی، گوشت قرمز غافل نشوید!

برای گیاهخواران، لوبیا می‌تواند جایگزین خوبی برای پروتئین به دست آمده از گوشت باشد. اما آیا خوردن روزانه لوبیا عوارض جانبی احتمالی دارد؟

به گزارش پارسینه، به نقل از هلس دایجست، حبوبات و در راس آنها لوبیا یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین سبزیجات است. در واقع، شما می توانید آنها را در خانه خود پرورش دهید، زیرا آنها به مواد معدنی نیاز دارند مانند نیتروژن، پتاسیم، فسفر، کلسیم، منگنز و آهن که به مقدار فراوان در هر باغی یافت می شود. لوبیا به رطوبت ثابت، خاک گرم و همچنین تقریباً شش تا هشت ساعت نور خورشید در روز نیاز دارد. دوره رشد برای هر نوع لوبیا متفاوت است. با توجه به اینکه چقدر راحت می توان آنها را پرورش داد و نگهداری کرد، لوبیا یک کالای رایج در بازار است.

برای گیاهخواران، لوبیا می‌تواند جایگزین خوبی برای پروتئین به دست آمده از گوشت باشد. اما آیا خوردن روزانه لوبیا عوارض جانبی احتمالی دارد؟ قبل از بررسی این سوال، اجازه دهید به برخی از فواید خوردن منظم لوبیا نگاهی بیندازیم.

لوبیا سرشار از فیبر، پروتئین، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی و فولات هستند. در میان چندین نوع لوبیا، رایج ترین لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا چشم سیاه، سویا و لوبیا دریایی است.

خوردن منظم لوبیا می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی یا حمله قلبی کمک کند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله FASEB، مصرف روزانه لوبیا باعث کاهش سطح کلسترول در خون می شود که ممکن است یکی از دلایل بالقوه مشکلات قلبی عروقی باشد.

حبوبات چندین مزیت سلامتی دیگر نیز دارند. بر اساس یک مطالعه در سال 2015 که در Food Research International منتشر شد، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی لوبیا ممکن است به مبارزه با سرطان روده کمک کند.

مطالعه دیگری در سال 2016 نشان می دهد که مصرف روزانه لوبیا سیاه شمال شرقی چین می‌تواند رشد سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که قرار دادن لوبیا و لوبیا سیاه به‌عنوان بخشی منظم از رژیم غذایی روزانه‌تان می‌تواند با افزایش تعداد باکتری‌های مفید بدن، به بهبود سلامت روده‌تان کمک کند.

 

منبع: اطلاعات

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار