گوناگون

از این خوراکی جوان کننده پوست غافل نشوید

از این خوراکی جوان کننده پوست غافل نشوید

مطالعات بسیاری ثابت کرده است که بین دستگاه گوارش انسان و پوست و سلامت آن رابطه مستقیمی وجود دارد و مقدار کلاژن سازی پوست به نوع غذاهای مصرف شده بستگی دارد.

پارسینه: آنچه می خورید نقش بسیار زیادی در سن شما ایفا می کند، از مفاصل و ماهیچه ها گرفته تا حتی پوست. در واقع، ارتباط پیچیده بین تغذیه و سلامت پوست وجود دارد.

مطالعات بسیاری ثابت کرده است که بین دستگاه گوارش انسان و پوست و سلامت آن رابطه مستقیمی وجود دارد و مقدار کلاژن سازی پوست به نوع غذاهای مصرف شده بستگی دارد. محققان می‌گویند این سه ماده غذایی نقش بسیار مهمتری در سلامت پوست دارند:

 

بادام

«جسیکا مالو» متخصص درماتولوژی دانشگاه واشنگتن دی سی یک سری آزمایش روی گروهی از زنان مسن انجام داده و می‌گوید مصرف بادام در حفظ سلامت و شادابی پوست بسیار موثر است. نتایج مطالعات این محقق آمریکایی نشان می دهد که مصرف روزانه بادام ممکن است شدت چین و چروک و شدت رنگدانه های صورت را کاهش دهد. این امر ممکن است با اجزای آنتی اکسیدانی موجود در بادام مانند ویتامین E مرتبط باشد.

 

ماهی سالمون

سالمون یکی دیگر از موارد اصلی مورد تایید متخصصین مراقبت از پوست است، زیرا سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است. اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش هیدراتاسیون پوست، کاهش استرس پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش، کاهش پیری و محافظت از نور می شوند. که می تواند پوست را سفت کند.

 

انبه

مالو می‌گوید که مصرف این میوه به خاطر میزان قند آن باید در حد تعادل باشد ولی به طور موثری در کاهش چین و چروک های پوست موثر است. مالو به یک سری تحقیقات اشاره می‌کند که نتایج آن به این اشاره دارد که مصرف روزانه انبه در شادابی پوست تاثیر دارد. محققان اثرات مصرف نصف فنجان انبه یا یک و نیم فنجان انبه، چهار بار در هفته به مدت 16 هفته را بررسی کردند. آنها دریافتند که با مصرف نصف فنجان، شدت چین و چروک کاهش می یابد، که ممکن است با مقداری کاروتنوئید و فلاونوئید در انبه مرتبط باشد.

 

منبع: اطلاعات

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار