گوناگون

هشدار؛ این وسایل را هرگز در خودرو رها نکنید

هشدار؛ این وسایل را هرگز در خودرو رها نکنید

از آنجایی که خودرو بخش بزرگی از زندگی روزانه ما را تشکیل می‌دهد، قراردادن برخی وسایل داخل آن می‌تواند زیان بار باشد.

پارسینه: در اغلب موارد به طور سهوی وسایل مان را در خودرو جا گذاشته و بعدا متوجه اشتباه خود می‌شویم.

لیست‌ چیزهایی که نباید در خودرو جا بگذاریم به شرح زیر است:

گذاشتن بطری‌های پلاستیکی آب در خودرو ممکن است آنها را در معرض دمای بالا قرار دهد. این می‌تواند باعث شود که ترکیبات شیمیایی موجود در پلاستیک (به عنوان مثال BPA) تجزیه شده و به داخل آب نشت کند. انواع اسپری خوشبو کننده و ضد حشره که در معرض حرارت منفجر می‌شوند را نباید در خودرو نگه داشت.

رها کردن عینک آفتابی روی داشبورد می‌تواند خطرناک باشد چراکه عینک مانند ذره بین عمل کرده و باعث آسیب رساندن به خودرو بر اثر انعکاس گرما به سایر وسایل خودرو می‌شود.

هم سرما و هم گرما برای گیاهان کشنده است. قراردادن انواع گل و گیاه در خودرو به مدت یک ساعت در دمای ۷ تا ۱۰ درجه کشنده است و همچنین گرمای بیش از حد گیاهان را در خودرو از بین می‌برد.

اگر بعد از خرید از بقالی به خانه نمی‌روید بنابراین خرید هم نکنید، چراکه گرما باعث آسیب زدن به مواد غذایی و خوراکی‌هایی می‌شود که از بقالی خریده و در ماشین برای مدت طولانی زیر گرما نگه داشته‌اید.

نگه داشتن کودک و یا حیوان خانگی در خودرو بسیار خطرناک است چراکه مسئله مرگ و زندگی پیش می‌آید خصوصا که یا فراموش خواهید کرد و یا اتفاق غیرمترقبه رخ می‌دهد که باعث می‌شود دیر به خودرو برسید و گرمای کشنده داخل خودرو قابل پیش بینی نخواهد بود.

پاسپورت، اسناد مهم، کیف روی صندلی باعث می‌شود تا سارقان برای رسیدن به نیات شوم خود، به ماشین آسیب زده و اسناد و اشیای داخل آن را به سرقت ببرند. جاگذاشتن کرم ضد آفتاب یعنی از دست دادن خاصیت کرم و مستعمل شدن آن!

جا گذاشتن دارو داخل خودرو یعنی اینکه دارو خاصیت خود را از دست داده و دیگر به درد نخواهد خورد. 

 

منبع: اطلاعات

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار