گوناگون

کمبود این ویتامین منجر به ابتلا به این سرطان خطرناک میشود

کمبود این ویتامین منجر به ابتلا به این سرطان خطرناک میشود

افزایش ابتلا به سرطان مری به دلیل کمبود این ویتامین، تحقیقات اخیر به دانشمندان نشان داده است که مکمل‌های غذایی حاوی «زینک» یا «روی» نه تنها برای حفظ سلامت کلی بدن مفید هستند، بلکه احتمالاً در پیشگیری و کاهش رشد سلول‌های سرطانی در مری نیز نقش دارند.

دکتر آنجو سود، کارشناس تغذیه و متخصص مدیریت وزن، تأکید دارد که روی یک ماده مغذی حیاتی است که برای حفظ حافظه، ترمیم زخم‌ها، بهبود سرفه، کاهش نشانه‌های سرماخوردگی و مقابله با آکنه ضروری می‌باشد. همچنین، زمانی که روی به صورت متعادل و در کنار سایر مواد مغذی موجود در یک رژیم غذایی کامل مصرف شود، بیشترین میزان جذب را خواهد داشت.

کمبود کدام ویتامین موجب ابتلا به سرطان روی میشود؟

مطالعات متعددی نقش ویتامین روی را در ارتباط با انواع سرطان‌ها، به ویژه سرطان مری بررسی کرده‌اند. این تحقیقات نشان می‌دهند که کمبود روی می‌تواند منجر به ضعف بدن در مبارزه با بیماری‌ها، کاهش اشتها، بروز آکنه و بثورات پوستی، از دست دادن حس چشایی و بویایی شود.

بر اساس گفته‌های «زوئی پن»، استادیار پرستاری دانشگاه تگزاس در آرلینگتون و سرپرست این گروه تحقیقاتی، کمبود روی در بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان مشاهده شده است. مطالعات حیوانی و داده‌های بالینی حکایت از اهمیت بسزای این ماده معدنی در پیشگیری از سرطان و حفظ سلامت عمومی دارند.

نشانه های پنهان کمبود ویتامین D در زمستان

روی برای تنظیم فعالیت‌های بدن، تولید هورمون‌ها و انجام فرآیندهای متعدد بسیار ضروری است و نارسایی یا کمبود آن با پیشرفت سرطان ارتباط دارد. این ویتامین همچنین در رشد و ترمیم بافت‌ها و عضلات نقش داشته و در هضم غذا موثر است.

کمبود روی در بدن می‌تواند منجر به ضعف در مبارزه با بیماری‌ها، کاهش اشتها، ظهور آکنه و بثورات پوستی، از دست دادن حس چشایی و بویایی شود. برای جبران این کمبود، مصرف مواد غذایی حاوی روی همچون اسفناج، گوشت مرغ و ماهی، دانه‌های روغنی، غلات، حبوبات و لبنیات در رژیم غذایی روزانه توصیه می‌شود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار