گوناگون

آمار فوتی‌های شبانه‌روز گذشته کرونا در ایران؛ ۱۰۰ فوتی / رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور

آمار فوتی‌های شبانه‌روز گذشته کرونا در ایران؛ ۱۰۰ فوتی / رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور

پارسینه: طبق اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته متاسفانه ۱۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش پارسینه ؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۷۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۹۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۵۹ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

تا کنون ۵ میلیون ۷۵۹ هزار و ۳۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۴۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۷ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۶۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
آمار فوتی‌های شبانه‌روز گذشته کرونا در ایران؛ ۱۰۰ فوتی

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی نیز ۴۷.۴۳ درصد بوده است.

نتیجه یک پژوهش جهانی نشان داده که استفاده از ماسک تنها اقدام منحصر به فرد و مؤثر در بین اقدامات بهداشتی عمومی برای مقابله با کووید -۱۹ است که می‌تواند ابتلاء به این بیماری را تا ۵۳ درصد کاهش دهد.

بنا بر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت نیز میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور طی یک هفته گذشته، ۴۸.۳۶ درصد بوده است.

تحقیقات نظام مند تحلیلی از مداخلات غیر دارویی در مقابله با کرونا برای اولین بار نشان داده است استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها همگی شیوه‌های مؤثری هستند اما ماسک بیشترین تأثیر را دارد.

واکسن‌ها ایمن و مؤثر هستند و نقش بسزایی در جلوگیری از مرگ و میر انسان‌ها در سراسر جهان داشته‌اند، اما ایمنی آنها ۱۰۰ درصدی نیست و همه کشورها نیز همه جمعیت خود را واکسینه نکرده‌اند و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا تزریق واکسن‌ها می‌تواند با پیدایش سویه های ویروس کرونا از انتقال این ویروس جلوگیری کند یا نه، اما زدن ماسک می‌تواند جلوی انتقال این بیماری را به یکدیگر بگیرد.

محققان نتایج این مطالعه جهانی را در مجله پزشکی «بی ام جی» منتشر کرده‌اند و بر ضرورت تداوم استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی در کنار برنامه واکسیناسیون تاکید دارند.

خبر به مرور تکمیل می شود...
منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار