گوناگون

ارتباط مستقیم حضور در محیط سرسبز با کاهش تمایل به خوردن تنقلات

ارتباط مستقیم حضور در محیط سرسبز با کاهش تمایل به خوردن تنقلات

پارسینه: برخی مطالعات نشان می‌دهد بودن در محیط‌های سرسبز در کاهش تمایل به برخی تنقلات و نیز اعتیاد مؤثر است.

به نقل از پایگاه «science info»، تا به حال ما می‌دانستیم که بودن در بسیاری از محیط‌های سرسبز مانند قدم زدن در پارک‌ها و یا باغبانی برای سلامت بشر مفید است و از جمله می‌تواند در کاهش فشار خون مؤثر باشد. اما بر پایه یک پژوهش که ازسوی «دانشگاه پلیموث» انگلستان به انجام رسیده است، حضور در مناطق سرسبز فایده دیگری هم دارد و آن کاهش اشتها به غذا‌های مضر و هله هوله و نیز اعتیاد به دخانیات و الکل است.

تحقیقات نشان داده است به هنگام تماس با درختان- در مناطقی که درختان فراوانی کاشته شده است- ما اشتهای کمتری برای خوردن هله هوله و تنقلات داریم.

بر پایه این گزارش، ما می‌توانیم این مزیت را تنها به وسیله گیاهانی که اطراف محل زندگی مان قرار دارند، ایجاد کنیم؛ از جمله کاشت گیاهان خانگی و یا ایجاد فضایی سرسبز در محله و یا مکان زندگی خود؛ به مانند آنچه که برخی در درست کردن باغچه‌ای در حیات پشتی خانه خود انجام می‌دهند.

همچنین نتایج مورد اطمینان در یک پژوهش قبلی نیز نشان می‌دهد ورزش کردن در محیط‌های طبیعی به مانند پارک، به کاهش اعتیاد به تنقلات و هله هوله در افرادی که در آن محیط هستند، کمک می‌کند. هرچند در این دو تحقیق دانشمندان نشان داده اند صرف نظر از آنکه چه تعداد نفر در کاشت گیاهان سرسبز مشارکت داشته اند، تمایل به خوردن تنقلات و هله هوله بطور کامل از بین نرفته است.

«لیان مارتین» (Leanne Martin) که سرپرستی این تحقیقات را در دانشگاه پلیموث انگلیس عهده دار بود، در این خصوص گفته است: برای مدت مدیدی، بسیاری از محققان از ارتباط میان فعالیت در فضا باز در محیط‌های طبیعی و سلامت افراد سخن می‌گفتند. حال چنین یافته‌هایی که از ارتباط میان اشتها و (اعتیاد) به الکل و تنباکو با لذت بردن از فضای سبز خبر می‌دهند، در واقع جنبه جدیدی را به مطالعات پیشین می‌افزاید. این تئوری احتمالا برای آینده محیط زیست و برنامه‌های حفظ سلامت عمومی مفید خواهد بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار