گوناگون

اثرات مخرب تلفن همراه بر رفتار کودکان

اثرات مخرب تلفن همراه بر رفتار کودکان

پارسینه: طبق تحقیق محققان، گوشی‌های هوشمند، کودکان را گستاخ می‌کنند.

پارسینه: اثرات مخرب گوشی موبایل بر کودکان - آیا شما به کوچکترین فرد خانوادیتان اجازه ی استفاده از تلفن همراهتان را می دهید؟ آیا کودکان شما زمان طولانی را برای حرف زدن تلفنی می گذرانند؟ آیا فکر می کنید که استفاده از تلفن همراه برای کودکان مضر است؟ اگر جوابتان آره است پس بهتر است قبل از اینکه این کار را انجام بدهید خوب فکر کنید!

در حال حاضر گوشی های تلفن همراه به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. این ابزار جیبی کمتر از یک مینی کامپیوتر نیست. می تواند همه کاری را بکند - از یک تماس تلفنی تا گشت و گذار در اینترنت. نه فقط بزرگسال ها، این تکنولوژی روی کودکان هم تاثیر گذاشته است. ولی آیا شما از اثرات مخرب تلفن همراه روی کودکانتان خبر دارید؟ این مقاله بی سی سی را بخوانید تا تاثیرات گوشی تلفن همراه روی دانش آموزان را بدانید.

تاثیرات منفی تلفن همراه روی کودکان

امروزه بچه ها در محیط رادیویی رشد می کنند که قبلا در تاریخ زندگی بشر اینگونه نبوده است.امواج رادیویی خارج شده از تلفن و دکل های تلفن همراه می تواند اثرات سوء بر کودکان داشته باشد. برخی از آن ها شامل:

۱-خطر سلامتی:

در سالهای اخیر، فرضیه های بسیاری راجع به تاثیر امواج موبایل بر بدن وجود داشت. مطالعه انجام شده توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا از عواقب تلفن همراه روی فعالیت های مغز بحث کرده است. خطرات سلامتی که گوشی موبایل می تواند بر کودکان داشته باشد عبارت است از:

تومورهای خوش خیم:

این مطالعه نشان داده است که کودکانی که از تلفن همراه استفاده می کنند امکان ایجاد تومور در گوش و مغز آن ها وجود دارد.

سرطان:

سازمان بهداشت جهانی اشعه ی تلفن همراه را به عنوان عامل سرطان زا برای انسان ها معرفی کرده است. کودکان نسبت به بزرگسالان بیش از ۶۰% امواج را در مغزشان جذب می کنند، پوست نازک تر مغز آن ها،بافت و استخوان های مغزشان اجازه ی جذب دو برابر بیشتر اشعه های موبایل رامی دهد. سیستم عصبی در حال رشد آن ها بسیار در برابراین عوامل سرطانزا آسیب پذیر تر است.

تاثیرات آن روی مغز:

دانشمندان معتقدند که دو دقیقه صحبت تلفنی می تواند فعالیت های مغزی کودک را تا ۱ ساعت آینده تغییر بدهد. امواج رادیویی تلفن همراه داخل مغز نفوذ می کند و فقط در اطراف گوش بچه نیست.امواج رادیویی ساطر شده از گوشی تلفن همراه مستقیما به داخل مغز نفوذ می کند، نه فقط اطراف گوش بچه . این باعث میشود فعالیتمغزی مختل بشود و باعث ایجاد اختلالات رفتاری و یادگیری در کودکان می شود. همچنین می تواند باعث تاثیر در روحیه و توانایی یادگیری سرکلاس بشود وقتی که زنگ تفریح ازموبایل استفاده می کنند.

۲- تحصیلی

کودکان همدرست مثل نوجوانان، به تلفن همراه معتاد می شوند. آن ها بازی می کنند، با دوستانشان چت می کنند. همراه با وسایل و کیف مدرسه خیلی از بچه ها در راه مدرسه از گوشی های همراهشان استفاده می کنند. آن ها در وقت های آزادشان با موبایل حرف می زنند، و بین کلاس هایشان اس ام اس می فرستند. و اینجوری از درس تدریس شده عقب میمانند در حالی که پشت دانش آموزان دیگر قایم شده اند.

۳- رفتار نامناسب

استفاده از گوشی می تواند در کودکان با عث ایجاد رفتارهای غیر اخلاقی بشود. ارسال تصاویر نامناسب یکی از مشکلات رو به رشد در نوجوانان است. ارسال تصاویر به دیگرانباعث پخش شدن عکس های خصوصی می شود. همچنین استفاده از این ابزار برای ورود به سایت های غیر مجاز.

۴- سوء مصرف آن در امتحانات

بیشتر دانش آموزان از گوشی برای تقلب در امتحانات استفاده می کنند. این می تواند به زندگی حرفه ای دانش آموزان آسیب بزند.

نکات ایمنی تلفن همراه برای کودکان و نوجوانان:

به عنوان والدین، شما باید اقدامات پیشگیرانه ای برای به حداقل رساندن اثرات مضر موبایل در نظر بگیرید شامل:

به کودکان زیر ۱۶ سال گوشی همراه ندهید. مغز کودک خیلی حساس تراز آن است که بتواند امواج رادیویی را تحمل کند

به بچه ها اجازه ندهید در مترو، اتوبوس، ماشین، آسانسور از گوشی موبایل استفاده کنند . چون موبایل برای دریافت سیگنال از داخل آهن بسیار بیشتر تلاش می کندو این قدرت آسیب پذیری را بالا می برد.

اجازه ندهید وقتی آنتن دهی موبایل خوب نیست هم کودکتان از گوشی همراه استفاده کنند.

خودتان استفاده از تلفن همراه را در اطراف کودکتان محدود کنید.

حواستان باشد دکل تلفن همراه در نزدیکی خانه و مدرسه کودکتان نباشد.

اجازه ندهید بچه ها موبایلشان را به مدرسه ببرند.

شب تلفن همراه را در اتاق بچه ها نگذارید.

منبع/ انجمن خانواده و اینترنت

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار