گوناگون

این پهپاد غول پیکر به اعماق اقیانوس نفود میکند!

این پهپاد غول پیکر به اعماق اقیانوس نفود میکند!

شرکت نورثراپ گرومَن (Northrop Grumman) یک پهپاد زیردریایی بدون خدمه به نام مانتا رِی (Manta Ray) طراحی کرده است

به گزارش پارسینه، این پهپاد زیردریایی بدون خدمه با نام مانتا رِی (Manta Ray) ماموریت‌های طولانی‌مدت را در اعماق اقیانوس انجام می‌دهد و بارها و محموله‌ها را به این اعماق منتقل می‌کند.

2024-04-Manta-Ray-Update-Surface-DSC05179-full-res-photo-from-Northrop-Grumman-scaled_11zon

این پهپاد، به عنوان یک پهپاد خودران زیردریایی، توسط مهندسان به‌وسیله آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (DARPA) مونتاژ شده است. الهام گرفته از ماهیان پالیده‌خواری با بدن‌های الماس‌شکل و بال‌های بال‌مانند، این پهپاد به نام مانتا رِی طراحی و ساخته شده است.

این نمونه اولیه از پهپاد مانتا رِی توسط شرکت هوافضایی و صنایع جنگ‌افزاری نورثراپ گرومَن (Northrop Grumman) طراحی و ساخته شده است. این پهپاد بزرگ فوق‌العاده، قادر به انجام مأموریت‌های طولانی‌مدت و حمل بار بدون نیاز به پشتیبانی و تعمیرات انسانی است.

DARPA-Manta-Ray-UUV_11zon

پس از استقرار، مانتا رِی می‌تواند با لنگر انداختن در بستر اقیانوس و در حالت کم‌مصرف خود در انرژی صرفه‌جویی کند.

تاد لیویت، معاون سیستم‌های دریایی و اقیانوسی در نورثراپ گرومَن، در لینکدین اظهار نموده است: «بسیار هیجان زده‌ام که اولین تصاویر مانتا رِی که به طور کامل در تأسیسات آناپولیس مونتاژ شده‌است، را منتشر کنم.»

DARPA در سال ۲۰۲۰ برنامه مانتا رِی را به کار گرفت تا طراحی خودروهای زیرآبی را بهبود بخشد، از جمله توسعه تکنیک‌هایی برای افزایش ظرفیت بار و صرفه‌جویی در انرژی.

Manta-Ray-UUV

Northrop Grumman در وب‌سایت خود اعلام کرده است که نمونه اولیه مانتا رِی چندین ویژگی منحصر به فرد را برای ایجاد "غافلگیری استراتژیک" ادغام می‌کند. این ویژگی‌ها شامل خودگرانی، ظرفیت بار برای پشتیبانی از مأموریت‌های مختلف، عملکرد صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پیوستگی عملکردی برای جدا کردن و دوباره ترکیب کردن طرح است. این پهپاد همچنین در پنج کانتینر حمل و نقل استاندارد قرار می‌گیرد تا بتواند به راحتی در سراسر جهان حمل و نصب شود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار