گوناگون

حمله موشکی پاکستان به خاک ایران/ ۳ زن و ۴ کودک کشته شدند +فیلم

حمله موشکی پاکستان به خاک ایران/ 3 زن و 4 کودک کشته شدند +فیلم

بامداد امروز ارتش پاکستان با موشک یک روستای مرزی ایران را هدف قرار داد که طی آن چندین نفر از اتباع غیرایرانی کشته و زخمی شدند.

به گزارش «پارسینه»، خبرگزاری مهر از شنیده شدن صدای انفجار و سپس حمله پهبادی و موشکی به منطقه شمسر سراوان خبر داد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبر صدا و سیما گفت: امروز حدودا ساعت چهار و نیم صدای چند انفجار آمد که طی بررسی های انجام شده مشخص شد یکی از روستاهای مرزی ایران با موشک توسط پاکستان هدف گرفته شده که طی آن سه زن و چهار کودک از اتباع غیرایرانی کشته شدند.

علیرضا مرحمتی اضافه کرد: یک انفجار دیگر در با فاصله دورتر نزدیک شهر سراوان اتفاق افتاد که در آنجا تلفاتی نداشتیم.

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله به خاک ایران را بر عهده گرفت.

در این بیانیه آمده است: صبح امروز پاکستان مجموعه ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه های تروریست ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست ها در جریان عملیات مبتنی بر اطلاعات با اسم رمز «مرگ بر سرمچار» کشته شدند.

سرمچار اصطلاحی برای اشاره به نیروهای افغانی و بلوچ است که گاهی به آنها مزار یا مزاران هم گفته می‌شود. بلوچ های جدایی طلب پاکستان خود را سرمچار می نامند، به این معنا که آماده‌اند برای استقلال بلوچستان، سرشان را بدهند. پاکستان سرمچاران بلوچ را تروریست می داند.

این بیاینه اضافه می کند: پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می گذارد. تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی خود پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

msg-1001042027759-309510

وزرات خارجه پاکستان اضافه کرد: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همیشه بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

عکس و فیلم هایی در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری منتشر شده که گفته می شود مربوط به حملات امروز صبح پاکستان به مناطق مرزی ایران است. پارسینه قادر به رد یا تایید این ادعاها نیست.

یک مقام ارشد اطلاعاتی روز پنجشنبه، به رویترز گفت که پاکستان حملاتی را در داخل ایران انجام داده است که طی آن شبه نظامیان بلوچی را هدف قرار داده است.

صابرین نیوز باتصاویری را از چهار کودک منتشر کرده است که گفته می شود در حمله موشکی پاکستان کشته شده اند.

msg-1001069291200-412689

 اسامی این کودکان که گفته می شود از اتباع غیرایرانی بودند ماهیکان بلوچ، بابر دوست، هانی دوست و چراغ دوست ذکر شده است.
msg-1001069291200-412693

ویدیوهای زیر از داخل خانه هایی که در جریان حمله تخریب شده اند، گرفته شده اند.

اخبار تکمیلی اضافه می شود...

 

ارسال نظر

  • خلیج فارس

    چندین سال هست که پاکستان و افغانستان مامن تروریستها شده است ، سالهاست که مرزبانهای ما با تروریستها درگیر شده اند ،شهید شده اند ، حتی از تعقیب تروریستها توسط قاسم سلیمانی در خاک پاکستان می گوییم . ما بعد از هر حمله تروریستی فرصت داشتیم که راه حل و راه کاری برای امنیت مرزهایمان و امنیت مرزبانها داشته باشیم . اگر از زمان دولت روحانی که مرزبانهای ما را ربودند ، دیوار کشی بین ایران و پاکستان را شروع کرده بودیم ، امروز مجبور نبودیم به خاک همسایه امان که چند صد میلیون جمعیت غیر کنترل با هر نژاد و مذهبی دارد ، حمله کنیم . باور کنید پاکستان و افغانستان سوئیس و دانمارک نیستند که اگر دیواری با آنها بسازیم ، به اقتصادمان ضرر می خورد !!! قبلا گفتیم و الان هم تکرار می کنیم ، هدف ابرقدرتها یک ایران قدرتمند و منسجم در منطقه نیست ، آنها به دنبال ایجاد اختلاف و دشمنی و جنگ در منطقه هستند و ما هم به آنها کمک می کنیم . همین پاکستان در روی کار آمدن طالبان ، نقش مستقیم شد ، چون تعهدی نسبت به مردم پاکستان و منطقه ندارد . با گفتمان و گفتگو و تعامل تنش و اختلاف با پاکستان را تمام کنیم و از راهکار منطقی دیوار کشی ، ایجاد قرارگاههای مرزبانی با تکنولوژی به روز مثل پهباد و دوربین و رفع تحریم و گشایش اقتصادی و سرمایه گذاری در سیستان و بهبود اوضاع اقتصادی مردم ، تفکر خشونت زا و ضد انسانی را نابود کنیم .

  • شیما

    دلتون خنک شد

  • ببر مازندران

    برای حمایت از یه مشت داعشی و صدامی مملکت رو تا کجا میخاین پیش ببرین؟

  • ناشناس

    انقدر مقامات ارشد در سپاه و ارتش نسبت به امن بودن مرزهای هوایی کشورمان به مردم ایران اطمینان داده بودند که این تصور در ذهنمان تقویت شده بود که پیشرفته ترین ارتش های دنیا هم قادر به ورود به حریم هوایی کشورمان نمی باشند اما پاکستان فکستنکی همه این تصورات را در هم فرو ریخت.آقایان مسئول در نیروهای مسلح آیا پاسخی برای این تجاوز هوایی و موشکی پاکستان دارید؟

  • سعید

    یه پایگاه به هند تو چابهار بدیدروشون کم شه. میان پابوسی

  • خلیج فارس

    تعدادی از هموطنانمان در روستای شمه سر ، سروان ، خانه هایشان تخریب شده ، در این هوای سرد و احتمالا بارانی ، به فکر تهیه سرپناه و امکانات برای آنها باشیم . هلال احمر و نیروهای مسلح در کنار آنها باشند .

  • ایرانی

    منتظر افاضات شیرین صفوی هستیم.....این کودک کشی مسئولیتش با چه کس هست....کودکان بلوچ ایرانی شهید شدند ولی اغلام می شود تبعه خارجی هستند....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار