گوناگون

عبور کاوشگر ناسا از بیخ گوش خورشید!+ عکس

عبور کاوشگر ناسا از بیخ گوش خورشید!+ عکس

کاوشگر خورشیدی «پارکر» سازمان فضایی «ناسا» روز ۲۴ دسامبر سال آینده با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ثانیه از فاصله نزدیک خورشید عبور خواهد کرد که یک رویداد مهم در تاریخ اکتشافات فضایی خواهد بود.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا؛ این کاوشگر ، ۶.۱ میلیون کیلومتر از «سطح» ستاره ما فاصله خواهد داشت و با سرعت بسیار بالایی از نزدیکی آن عبور خواهد کرد و با نزدیک شدن به خورشید جاذبه گرانشی شدیدی را خواهد داشت.

تاکنون هیچ وسیله ساخت دست بشر نتوانسته تا این اندازه به خورشید نزدیک شود یا با چنین سرعتی از نزدیکی آن عبور کند.

دکتر «نور رئوفی» از دانشمندان فیزیک کاربردی در دانشگاه «جانز هاپکینز» و از دست‌اندرکاران این پروژه به «بی بی سی» گفت: ما در واقع در حال فرود روی یک ستاره هستیم. این یک دستاورد بزرگ برای همه بشریت خواهد بود و معادل فرود روی ماه در سال ۱۹۶۹ است.

عبور کاوشگر ناسا از بیخ گوش خورشید!+ عکس

سرعت بالای حرکت این کاوشگر فضایی مشابه سفری سریع از نیویورک به لندن در مدت ۳۰ ثانیه است.

یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان فضایی آمریکا پرتاب کاوشگر خورشیدی پارکر است. پرتاب این کاوشگر در سال ۲۰۱۸ با هدف انجام ماموریت هایی در نزدیکی خورشید آغاز شد.

پارکر در جریان مانور اواخر سال ۲۰۲۴ تنها چهار درصد از مسافت خورشید تا زمین (۱۴۹ میلیون کیلومتر) را طی خواهد کرد و کار دشواری خواهد داشت به طوری که دمای سطح جلویی این فضاپیما احتمالا تا حد ۱۴۰۰ درجه سانتی‌گراد بالا خواهد رفت.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار