گوناگون

زمان تحویل خودروهای برقی اعلام شد/ آزادسازی پول متقاضیان طی هفته جاری!

زمان تحویل خودروهای برقی اعلام شد/ آزادسازی پول متقاضیان طی هفته جاری!

معاون وزیر صمت از ثبت نام ۱۴۰ هزار نفر برای خرید خودروی برقی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار خودروی برقی وارد کشور شده، بنابراین برای تحویل به متقاضیان از شیوه قرعه‌کشی استفاده می‌کنیم.

به گزارش پارسینه و به نقل از مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت امروز در نشست خبری در مورد آخرین وضعیت عرضه خودروهای برقی در سامانه، اظهار کرد: با ایجاد سامانه عرضه خودروهای برقی، عرضه خودروهای وارداتی از هفته گذشته آغاز شد؛ به طوری که متقاضیان باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به صورت وکالتی نزد یکی از بانک‌های واجد شرایط بلوکه و سپس نسبت به انتخاب خودروی برقی مورد نظر خود در سامانه اقدام می‌کردند.

معاون وزیر صمت افزود: مهلت انتخاب خودروهای برقی تا ساعت ۲۳:۵۹ امروز شنبه پنجم خرداد است و این مهلت قابل تمدید نیست.

۱۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند

وی درباره تعداد متقاضیان گفت: ۱۴۰ هزار نفر با واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به وکالتی کردن حساب خود برای خرید خودرو برقی اقدام کرده‌اند و احتمالاً همین تعداد نیز برای انتخاب خودروی برقی در سامانه اقدام کنند.

تحویل ۹۰ روزه خودروها

ضیغمی افزود: تعداد خودروهای برقی وارد شده به کشور تاکنون ۱۰ هزار دستگاه است و لذا اولویت بندی برای تحویل خودروهای برقی به متقاضیان بر اساس قرعه‌کشی انجام می‌شود و ۱۰ هزار نفر بر اساس قرعه‌کشی در نوبت تحویل این خودروها قرار می‌گیرند و در مدت ۹۰ روز که سازمان حمایت تعیین کرده این خودروها تحویل مشتریان می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بعد از قرعه‌کشی و اولویت‌بندی، ثبت‌نام سایر متقاضیان خرید خودروهای برقی ابطال می‌شود و لذا متقاضیان خرید خودروهای برقی باید در دوره‌های بعدی که از طریق سامانه اعلام می‌شود نسبت به بلوکه کردن پول در نزد یکی از بانک‌ها اقدام و سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

وی افزود: بنابراین متقاضیانی که از طریق قرعه‌کشی در اولویت قرار نگیرند دیگر نمی‌توانند خودرو تحویل بگیرند و در دوره‌های بعدی باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون وزیر صمت بیان کرد: از ۱۴۰ هزار نفری که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی برای خرید خودروی برقی ثبت‌نام کرده‌اند هنوز تعدادی نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکرده‌اند.

ضیغمی گفت: در صورتی که این افراد تا پایان مهلت انتخاب خودرو نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکنند در دوره‌های بعدی نمی‌توانند خودرویی را انتخاب کنند مگر اینکه دوباره نسبت به واریز وجه و ثبت‌نام اقدام کنند به عبارتی برای خرید باید دوباره از ابتدا ثبت‌نام انجام دهند.

آزادسازی پول متقاضیان طی هفته جاری

وی بیان کرد: برای عرضه خودروی برقی به متقاضیان صف تشکیل نمی‌دهیم و لذا همین تعداد ۱۰ هزار دستگاه را عرضه می‌کنیم.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، بر اساس ابلاغ به بانک‌ها از دوشنبه هفته جاری بانک‌ها حداکثر ظرف ۴۸ ساعت باید نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده متقاضیان اقدام کنند.

4988095

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار