گوناگون

چگونه با مواد اولیه ساده غذاهای خوشمزه بپزیم؟

چگونه با مواد اولیه ساده غذاهای خوشمزه بپزیم؟

آیا می‌دانید چطور با مواد اولیه ساده و در دسترس یک وعده غذای خوشمزه و متفاوت درست کنید؟

حقیقت این است که برای تهیه غذاهای خوشمزه حتما نباید لیستی از انواع مواد اولیه مختلف را تهیه کنید. گاهی اوقات می‌توانید با مواد اولیه ساده، غذاهایی درست کنید که همه اعضای خانواده شگفت زده شوند. در این مقاله می‌توانید با لیستی از 6 غذای سریع، خوشمزه و ساده آشنا شوید.

1- سیب زمینی شکم پر

اگر در فکر درست کردن یک غذای خوشمزه، ساده و بدون گوشت با سیب زمینی هستید، پیشنهاد ما سیب زمینی شکم پر است. درست کردن سیب زمینی شکم پر در خانه بسیار راحت است. برای تهیه این غذا می‌توانید از ترکیب انواع سبزیجات خرد شده، ژامبون، پنیر پیتزا، سس مایونز و ادویه‌های مختلف استفاده کنید. برای شروع باید سیب زمینی را به خوبی بشویید و آن را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید. فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در این مدت باید با یک برس سیب زمینی‌ها را چرب کنید و مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن روی آن بریزید. حالا سیب زمینی‌های مزه دار شده را در سینی فر قرار دهید و روی سینی را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

w

در ادامه سینی را به مدت 45 دقیقه در فر بگذارید تا سیب زمینی‌ها کاملا بپزند. بعد از این که سیب زمینی‌ها پختند، با قاشق داخل آن‌ها را کمی خالی کنید. سیب زمینی‌ها را در یک کاسه بریزید و خوب له کنید. ژامبون خرد شده، پیازچه، سس مایونز و کمی ادویه به سیب زمینی‌های له شده بزنید و بعد پنیر پیتزا را اضافه کنید. موادی که تهیه کردید را داخل سیب زمینی قرار دهید و بعد سیب زمینی‌ها را برای 20 دقیقه دیگر در فر بگذارید تا کاملا طلایی شوند.

2- ساندویچ مرغ بندری

اگر طعم سوسیس بندری را چشیده باشید، احتمالا با شنیدن مرغ بندری یاد این غذا می‌افتید. مرغ بندری یک غذای خوشمزه برای شام است که طعم آن شباهت زیادی به سوسیس بندری محبوب دارد. برای تهیه این غذا به سینه مرغ، پیاز، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، قارچ، پنیر و کمی ادویه نیاز دارید. برای شروع باید مرغ را به صورت نواری برش  دهید و با آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، سس خردل و پاپریکا مزه دار کنید.

سپس مرغ مزه دار شده را ماهیتابه تفت دهید. پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید و بعد همراه با مقداری سس تند و ادویه به مرغ‌ها اضافه کنید. برای سرخ کردن پیاز و مرغ می‌توانید از انواع روغن سرخ کردنی و پخت و پز استفاده کنید. گوجه فرنگی، فلفل دلمه و قارچ خرد شده را اضافه کنید و خوب تفت دهید. درب ماهیتابه را روی آن بگذارید تا غذا برای 10 دقیقه بپزد. سپس شعله گاز را خاموش کنید. می‌توانید از مقداری سیب زمینی سرخ شده در کنار این غذای نونی استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید..

3- پلو تن

اگر به غذاهای برنجی علاقه دارید، پلو تن یکی از بهترین پیشنهادها برای یک شام دونفره و خوشمزه است. برای این غذا می‌توانید از انواع برنج  ایرانی و هندی در کنار یک کنسرو ماهی تن استفاده کنید. برای تهیه این پلو مخلوط خوشمزه ابتدا باید کنسرو ماهی را برای 20 دقیقه روی حرارت بجوشانید. سپس برنج را آبکش کنید. حالا یک عدد پیاز را به صورت ریز رنده کنید و در روغن سرخ کنید. در ادامه کمی زردچوبه و سیر رنده شده به آن اضافه کنید. زمانی که بوی سیر بلند شد، نوبت اضافه کردن تن ماهی به ماهیتابه است.

کمی فلفل سیاه، نمک، فلفل قرمز، لیمو عمانی و پودر زنجبیل نیز به غذا اضافه کنید.  حالا برنج آبکش کرده را با این ترکیب مخلوط کنید و مقداری زعفران روی برنج بریزید. برنج را برای 45 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا کاملا دم بکشد.

4- دال عدس

دال عدس برعکس عدسی از آن غذاهایی است که معمولا همه افراد با هر سن و سالی از خوردن آن لذت می‌برند این غذای جنوبی معمولا کمی تند و پر ادویه است و به صورت آب پز تهیه می‌شود. برای تهیه دال عدس باید از عدس قرمز استفاده کنید. برای شروع چند عدد پیاز را خرد کنید و در روغن سرخ کنید. سپس مقداری گوجه فرنگی رنده شده، سیر و زنجبیل به آن اضافه کنید. بعد از اینکه گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، می‌توانید دال عدس را همراه با کمی آب به سایر مواد اضافه کنید.

صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند، بعد شعله گاز را کم کنید و درب قابلمه را روی آن بگذارید تا عدس‌ها برای 20 دقیقه بپزند و نرم شوند. برای تهیه دال عدس می‌توانید از سیب زمینی پخته نیز استفاده کنید. غذای خوشمزه و ساده دونفره شما آماده است.

5- پاستای اسفناج

یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه‌ای که می‌توانید با ماکارونی و مقداری اسفناج تهیه کنید، پاستای اسفناج است. برای تهیه این غذا ابتدا باید پاستا را در آب جوش بریزید و زمانی که کاملا پخت و نرم شد آن را آبکش کنید. در ادامه سیر رنده شده را در روغن زیتون تفت دهید. سپس اسفناج خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی اسفناج را تفت دهید تا بپزد. سپس ترکیب سیر و اسفناج را با کمی پنیر خامه‌ای یا خامه مخلوط کنید. برای رقیق کردن سس می‌توانید از آب ماکارونی استفاده کنید. کمی پنیر پارمسان، جوش هندی و فلفل به سس اضافه کنید. بعد ماکارونی را با موادی که آماده کرده‌اید ترکیب کنی. ماکارونی‌ها را برای چند دقیقه در ماهیتابه تفت دهید تا سس به خورد آن‌ها برود. می‌توانید روی ماکارونی نیز کمی پنیر رنده شده بریزید و از طعم این پاستای فوق العاده در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار