گوناگون

یک روش ساده برای تهیه آرد برنج خانگی مرغوب

یک روش ساده برای تهیه آرد برنج خانگی مرغوب

پارسینه: آرد برنج یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه پخت شیرینی‌هایی، چون برنجی و چرخی و غذا‌هایی مثل فرنی و … است. مسلما درست کردن آن در خانه بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از خریدنش است.

اگر آرد همه منظوره شما کم شده است یا به دنبال جایگزینی بدون گلوتن هستید، باید طرز تهیه آرد برنج خانگی را یاد بگیرید. آرد را برنج می‌توانید خودتان در خانه درست کنید و در تهیه آن کنترل کاملی داشته باشید.
درست مانند خود برنج، آرد برنج ۱۰۰ درصد فاقد گلوتن است و حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی است. پس اگر می‌خواهید خودتان آرد برنج را در خانه درست کنید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

مواد لازم جهت تهیه آرد برنج خانگی

۱ فنجان (۱۸۵ گرم) برنج سفید دانه بلند

دستور تهیه آرد برنج خانگی

برای اجرای نکات «طرز تهیه آرد برنج خانگی» آسیاب را وصل کنید. سپس، برای بهترین آسیاب، صفحه را روی جهت «شیرینی» بچرخانید.


آسیاب را به پریز وصل کنید و با چرخاندن کلید چرخان از (OFF) به (ON)، آن را روشن کنید. در حالی که آسیاب در حال کار است، مقدار دلخواه خود را از برنج دانه بلند خشک در قیف آسیاب تغذیه کنید.


اجازه دهید دستگاه کار کند تا تمام دانه‌های برنج در آسیاب پودر شوند. زمانی که همه چیز پودر شدند، آسیاب را خاموش کنید. قوطی را از آسیاب جدا کنید و چند ضربه به بالای ظرف بزنید و درب ظرف را باز کنید.


تنها راه ریز خرد کردن برنج در یکی از این دستگاه‌ها، دوبار آسیاب کردن آن است. تمام برنج آسیاب شده را به یک کاسه جداگانه منتقل کنید.


یک بار دیگر آسیاب را روشن کنید و برنجی که یکبار آسیاب شده بود را دوباره داخل قیف بریزید. با استفاده از ظرفی آرد را به آرامی به سمت مرکز قیف فشار دهید تا وارد آسیاب شود.


در صورت لزوم روی قیف ضربه بزنید تا آرد حرکت کند. یک بار دیگر قوطی را از آسیاب جدا کرده و چند ضربه به بالای ظرف بزنید و درب ظرف را باز کنید.


آرد برنج ریز آسیاب شده را به ظرف دیگری با درب منتقل کنید. برنج آسیاب شده خانگی را در یخچال نگهداری کنید تا بیشتر عمر کند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار