گوناگون

تفاوت تستر عطر با عطر و ادکلن‌های اصل

تفاوت تستر عطر با عطر و ادکلن‌های اصل

پارسینه: هنگام خرید عطر سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا تستر عطر با عطر‌های اورجینال تفاوت دارد یا خیر؟ و آیا ارزش خریدن دارد؟ با ما همراه باشید تا به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهیم.

تفاوت تستر عطر با عطر و ادکلن‌های اصل
پارسینه: افرادی که با دنیای عطر و ادکلن آشنا هستند حتما نام تستر‌های عطر به گوششان خورده. فروشندگان عطر ادعا می‌کنند که تستر عطر هیچ تفاوتی با عطر اصل ندارد و کسانی هم که از تستر‌های عطر استفاده کرده اند می‌گویند دوام تستر‌ها از عطر‌های معمولی بیشتر است. در این بخش به شما می‌گوییم که تستر عطر چیست و چه تفاوتی با عطر و ادکلن‌های اصل دارد.
تستر عطر همان عطر اورجینال است که توسط شرکت تولید کننده عطر تولید می‌شود با این تفاوت که در ظروفی بدون بسته بندی و لوگو عرضه می‌شود. تستر‌های عطر معمولا در حجم ۱۰۰ میلی لیتر توزیع می‌شوند، اما بسته‌های ۵۰، ۷۵، ۹۰ و ۱۲۵ میلی لیتر نیز ممکن است موجود باشد. شرکت‌های تولید کننده عطر، به منظور فعالیت‌های بازاریابی تستر‌های عطر را تولید می‌کنند. در واقع تستر‌های عطر به عنوان نمونه برای معرفی عطر به توزیع کنندگان تولید می‌شود که آن‌ها بدانند دقیقا چه نوع عطری را می‌خواهند به فروش رسانند. در واقع تستر‌های عطر برای فروش تولید نمی‌شوند، ولی در برخی از کشور‌ها مانند شرق اروپا و خاور میانه با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسند. ترکیبات تستر‌های عطر هیچ تفاوتی با عطراصلی نداشته و فقط بسته بندی است که موجب تفاوت آن‌ها می‌شود.
نحوه تشخیص تستر از عطر اورجینال
همان طور که گفتیم تنها تفاوت تستر‌های عطر از اصل آن‌ها بسته بندی آن هاست. تستر‌های عطر فاقد لوگو وجعبه بوده و بسته بندی مشخصی ندارند. تستر‌ها عموما به صورت میلی لیتری فروخته شده و با وجود قیمت‌های پایین‌تر نسبت به عطر‌های اصل، هیچ تفاوتی با عطر اورجینال ندارند. البته باید توجه کنید که به خاطر نداشتن بسته بندی مشخص ممکن است برخی افراد سودجو، عطر‌های تقلبی و دست ساز خود را به عنوان تستر عطر با قیمتی بالا به فروش رسانند. پس حتما از فروشگاه‌های معتبر که گارانتی فروش دارند خرید نمایید.
تفاوت تستر عطر با سمپل
اگر اهل خرید عطر باشید حتما سمپل‌های کوچکی که در کنار عطر اصلی ارائه می‌شود را دیده اید. سمپل‌ها در اندازه و حجم‌های بسیار کوچک عموما زیر ۱۰ میل عرضه می‌شوند و به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. برای نمونه فردی از یک فروشگاه معتبر یک عطر شنل خریداری می‌کند، فروشنده علاوه بر آن یک سمپل از عطر ورساچه به او هدیه می‌دهد تا آن را نیز امتحان نموده و در صورت تمایل عطر اصلی آن را خریداری کند. در واقع سمپل‌های عطر برای تبلیغات عطر جدید عرضه می‌شوند. در حالی که تستر‌ها در حجم‌های بالا تولید شده و هدف آن‌ها مشتریا نیستند بلکه توزیع کنندگان و فروشندگان عطر هستند که آن‌ها را به رایگان دریافت می‌کنند و گاهی به قیمت‌های مشخصی به فروش می‌رسانند.
آیا تستر عطر ارزش خریداری دارد؟
مهمترین مزیت تستر عطر نسبت به عطر اورجینال و بسته بندی شده در همان حجم، قیمت پایین‌تر آن است. اما آیا قیمت پایین دلیل خوبی برای خرید تستر است؟ همان گونه که اشاره کردیم تنها تفاوت عطر اصلی با تستر بسته بندی آن است. هزینه تمام شده عطر اورجینال با بسته بندی مشخصی که دارد با قیمتی که فروشنده به فروش می‌رساند بسیار متفاوت است. در واقع می‌توان گفت که همین بسته بندی و اتیکت است که باعث بالا رفتن قیمت می‌شود بنابراین طبیعی است که قیمت محصول اصل، ولی بسته بندی نشده پایین‌تر باشد. کسانی که بسته بندی و لاکچری بودن محصول برایشان بی اهمیت است و فقط می‌خواهند از عطری با کیفیت و خوشبو استفاده کنند تستر بهترین انتخاب است. اما کسانی که به دنبال لوکس بودن و داشتن پرستیژ خاص هستند ترجیح می‌دهند که همان عطر اورجینال با بسته بندی و لوگو را علی رغم گرانتر بودن خریداری نمایند. پس پاسخ این سوال که بهتر است تستر بخریم یا عطر اورجینال به خود شما بستگی دارد که آیا به دنبال داشتن زندگی لاکچری هستید و یا می‌خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. البته که از دیدگاه اقتصادی تستر همه ویزگی‌های عطر اصلی را داشته و حتما ارزش خریدن دارد.
باید توجه داشته باشید که مهمترین معیار تشخیص عطر اصلی از تقلبی، بسته بندی است و هنگامی که بسته بندی وجود نداشته باشد، تشخیص عطر اصل از تقلبی تقریبا غیر ممکن است و افراد سودجو به راحتی می‌توانند یک عطر تقلبی را به جای تستر به شما قالب کنند. ترجیحا تستر‌ها را از عطر‌هایی تهیه کنید که قبلا اصل آن را داشته اید. بدین صورت راحتتر می‌توانید اصل بودن و تقلب بودن تستر را تشخیص دهید. به طور کلی و با در نظر گرفتن همه عوامل می‌توان نتیجه گرفت خرید تستر‌ها به جای عطر اصلی می‌تواند انتخا مناسبی باشد به خصوص در حال حاضر که قیمت عطر‌های اورجینال بسیار بالاست.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار