گوناگون

بخشی از آبشار «بیشه» ریزش کرد

بخشی از آبشار «بیشه» ریزش کرد

پارسینه: مهدی بهاروند معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از ریزش تاج آبشار «بیشه» خبر داد.

مهدی بهاروند معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرسایش طبیعی خاک بر اثر گذشت زمان در بخشی از تاج آبشار «بیشه» ریزش به وجود آمده که علیرغم تغییر در منظر طبیعی آبشار خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی و مالی در پی نداشته است.

وی بیان داشت: ضمن بازدید به عمل آمده از محدوده ریزش بخشی از آبشار با حضور دهیار روستا، علاوه بر تابلو‌های هشدار دهنده که پیش‌تر نصب شده در خصوص نصب بنر و علائم هشدار دهنده بیشتر در محل و همچنین آموزش نیرو‌های مستقر در محیط تأکید شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، افزود: با توجه به آمار تقریبی بازدید بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سال از این جاذبه طبیعی و نیاز به ارائه خدمات مطلوب به مسافران، این اداره کل در نظر دارد ضمن نظارت بر تأسیسات گردشگری محدوده آبشار، ساماندهی محل و بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهد.

بهاروند اظهار داشت: منطقه تفریحی گردشگری «بیشه» خرم آباد به لحاظ وجود آبشار، چشمه سارها، جنگل و آب و هوای مطلوب یکی از مستعد‌ترین مناطق گردشگری استان و کشور است که سالانه میزبان حضور مسافران و بازدید کنندگان زیادی از طریق راه آهن و جاده دسترسی است.

بنابر این گزارش، آبشار بیشه یکی از آبشار‌های زیبای استان لرستان و ایران است. این آبشار در دل کوه‌های زاگرس قرارگرفته است.

این آبشار در کنار راه‌آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه «بیشه» قرارگرفته و از این‌رو هرساله پذیرای در ایام مختلف بهار و تابستان پذیرای مسافران زیادی از جای‌جای کشورمان است.

آبشار «بیشه» با چشم‌اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشار‌های استان لرستان است، ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه‌کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار «بیشه» را تشکیل می‌دهند.

هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دل‌نشین «بیشه» را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

از شهرستان دورود به‌طرف آبشار مناطق دیدنی در کنار رودخانه سزار وجود دارد که می‌توان به آبشار‌های فصلی و دائمی، آبشار‌های یخی در زمستان و درختان متنوع اشاره کرد، فاصله این آبشار دیدنی تا خرم‌آباد نیز از طریق جاده ۶۴ کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار