گوناگون

واکنش کتایون ریاحی به درگذشت امیرفرشید رحیمیان، همسر سابقش+ عکس

واکنش کتایون ریاحی به درگذشت امیرفرشید رحیمیان، همسر سابقش+ عکس

کتایون ریاحی با انتشار پستی از درگذشت همسر سابقش امیر فرشید رحیمیان خبر داد و درگذشت او را به فرزندش تسلیت گفت.

به گزارش پارسینه و به نقل از شما نیوز؛ کتایون ریاحی با انتشار پستی از درگذشت همسر سابقش امیر فرشید رحیمیان خبر داد و درگذشت او را به فرزندش تسلیت گفت.

واکنش کتایون ریاحی به درگذشت امیرفرشید رحیمیان، همسر سابقش+ عکس

اما امیر فرشید رحیمیان کیست؟

امیرفرشید رحیمیان، ۲۷ آذر سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. در سال ۱۳۴۹ همزمان با کلاس پنجم ابتدایی، هنرستان عالی موسیقی شد. او در سن ۱۲ سالگی موفق به اجرای کنسرتی در تالار هنرستان موسیقی شد و مورد تشویق و تحسین فراوانی از سوی استادان و علی رهبری، رئیس وقت هنرستان، قرار گرفت. وی که ۱۳ سال داشت، به موسیقی عالی سمفونیک هنرستان به رهبری علی رهبری، راه یافت. فرشید رحیمیان فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1353 در سنین 15‌سالگی و با نوازندگی در ارکستر ژونس‌موزیکال آغاز کرد.

زنده‌یاد فرشید رحیمیان در سال ۱۳۵۵ به کنسرواتوار وین راه یافت. او همزمان با تحصیل، در کلاس‌آهنگسازی و رهبری ارکستر توماس کریستین داوید شرکت کرد و پس از پایان تحصیلات در سال ۱۳۶۰ به ایران بازگشت و با کتابون ریاحی، بازیگر سینما، ازدواج کرد. او پس از بازگشت به ایران، به عضویت کسترسمفونیک تهران درآمد. وی همچنین از سال 1362 با همکاری خود را با شرکت صدا و سیما آغاز کرد و همزمان با عنوان آهنگساز، با گروه کودک و نوجوان نیز به همکاری پرداخت.

این هنرمند تازه درگذشته در سال ۱۳۶۴ برای آهنگسازی فیلم «از خرمشهر تا ابدیت» جایزه موسیقی متن جشنواره جوان را به دست آورد. او همچنین در سال ۱۳۶۹، ارکستر فرهنگسرای بهمن را راه‌اندازی کرد و پس از آن اولین موسیقی پاپ از انفلاب ۱۳۵۷ را با ۱۲ نوازنده و با خوانندگی مهرداد کاظمی، تشکیل داد.

نوازندگی در بسیاری از آثار موسیقی ایران، آهنگسازی قطعات متعدد برای صدا و سیما و فیلم‌ها و سریال‌ها، رهبری ارکستر، آموزش موسیقی و ترجمه کتاب دو جلدی «اطلس موسیقی» از دیگر فعالیت‌های امیرفرشید رحیمیان در این سال‌ها بوده است.روحش شاد و یادش گرامی باد.

پسر کتایون ریاحی و امیر فرشید رحیمیان کیست؟

پسر کتایون ریاحی آقا پوریا رحیمیان حاص ازدواج کتایون با فرشید رحیمیان است. پوریا متولد سال 1362 و 39 ساله است و گویا آهنگساز و موسیقی دان هستند. موسیقی اولویت اول زندگی پوریا رحیمیان است و در کتاب صوتی ماهی قرمزه با مادرش کتایون ریاحی همکاری کرد و علاقه زیادی به حضور به همراه مادرش در مراسم مختلف دارد و بیشتر علاقه مند است که مادرش یک نویسنده باشد تا بازیگر.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار