گوناگون

این کشورها بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای جهان هستند+اینفوگرافیک

این کشورها بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای جهان هستند+اینفوگرافیک

در ادامه به معرفی بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان میپردازیم.

به گزارش پارسینه، در کره جنوبی، دانشمندان به تازگی در آزمایش همجوشی هسته‌ای رکوردشکنی کردند و برای ۴۸ ثانیه دمایی را هفت برابر دمای هسته خورشید حفظ کردند. اما تولید انرژی تجاری قابل دوام از همجوشی هسته‌ای هنوز بیشتر به عنوان یک ایده علمی-تخیلی تلقی می‌شود تا واقعیت. در مقابل، شکافت هسته‌ای که چندین دهه است در حال استفاده است، به عنوان منبع اصلی انرژی هسته‌ای به کار می‌رود.

1-57_11zon

در مورد تولید انرژی هسته‌ای، ایالات متحده بیش از دو برابر تولید چین (رتبه دوم) و فرانسه (رتبه سوم) را دارد و نزدیک به ۳۰ درصد از تولید جهانی انرژی هسته‌ای را در اختیار دارد. با این حال، انرژی هسته‌ای تنها یک پنجم برق آمریکا را تامین می‌کند در حالی که در فرانسه این نسبت به ۶۰ درصد می‌رسد.

چین در دهه‌ی اخیر قدرت‌های انرژی هسته‌ای خود را به سرعت افزایش داده است و از کمتر از ۱۰ درصد به بیش از ۱۴ درصد از تولید جهانی انرژی هسته‌ای رسیده است و در رتبه دوم پس از فرانسه قرار گرفته است. در مقابل، سهم بریتانیا در این مدت به ۲ درصد کاهش یافته است.

2-61_11zon

33_11zon

همچنین، اوکراین به شدت به انرژی هسته‌ای برای تامین برق شبکه خود وابسته است. پس از کنترل نیروهای روسی بر نیروگاه هسته‌ای اصلی خود در زاپوریژیا، دسترسی به آن را از دست داده است که یکی از بزرگترین نیروگاه‌های اروپا با شش راکتور ۱۰۰۰ مگاواتی است و در حال حاضر به دلیل حملات هواپیمای بدون سرنشین هیچ تولیدی ندارد .

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار