گوناگون

پاسخ موشکی حزب الله در پی حمله اسرائیل به جنوب لبنان

پاسخ موشکی حزب الله در پی حمله اسرائیل به جنوب لبنان

حزب‌الله اعلام کرد که در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به یک مرکز پزشکی در جنوب لبنان که با شهادت و زخمی‌شدن تعدادی از غیرنظامیان همراه بود، شهرک صهیونیستی کریات شمونه و یک مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر را با ده‌ها موشک هدف قرار داده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز، چهارشنبه، با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایتی که بامداد امروز صهیونیست‌ها در جنوب لبنان مرتکب شده و یک مرکز پزشکی و امدادی را در روستای «الهباریه» مورد هدف قرار دادند اعلام کرد که حزب‌الله با شدیدترین عبارات، تجاوز وحشیانه و جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به بیماران و تیم‌های پزشکی در مرکز انجمن پزشکی اسلامی در منطقه الهباریه در جنوب لبنان را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان لبنانی شد به‌شدت محکوم می‌کند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: این مصیبت وارده را به خانواده‌های عزیز شهدا تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای آنها طلب صبر و پاداش بزرگ داریم و برای مجروحان هم شفای عاجل از خداوند درخواست می‌کنیم. مجدداً تأکید می‌کنیم که این تجاوز وحشیانه دشمن را هرگز بدون پاسخ و مجازات نخواهیم گذاشت و قاطعانه پاسخ آن را می‌دهیم.

دقایقی بعد از صدور این بیانیه، حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر از پاسخ نظامی خود به جنایت مذکور اشغالگران خبر داد.

در این بیانیه حزب‌الله آمده است که رزمندگان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار غزه و نیز مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در پاسخ به جنایتی که دشمن صهیونیستی در منطقه الهباریه مرتکب شد، ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه شهرک کریات شمونه و فرماندهی تیپ 769 ارتش اشغالگر در پادگان کریات شمونه را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

در ادامه جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در جنوب لبنان، نیروی هوایی ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) دست به جنایت دیگری در جنوب لبنان زد و این بار یک مرکز پزشکی و درمانی را هدف قرار داد.

به‌نوشته وبگاه شبکه المیادین، ارتش صهیونیستی در یک حمله هوایی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در روستای الهباریه در جنوب لبنان را هدف قرار داد که این حمله تاکنون حداقل 7 شهید در پی داشته است.

در این میان گروه‌های امداد و نجات همچنان در حال عملیات جست‌وجو و نجات هستند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اوایل شب گذشته نیز ساختمانی در منطقه «وردین» میان دو روستای «ایعات» و «بودای» را در جنوب لبنان هدف قرار دادند که این حمله نیز دو شهید و یک زخمی در پی داشت.

حزب‌الله با 30 موشک و راکت یک شهرک اسرائیلی را هدف قرار داد

جام جم: منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از دور جدید حملات موشکی شدید حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی در واکنش اولیه به جنایت شهرک «الهباریه» خبر دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از ۳۰ موشک از لبنان به سمت منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

طبق گزارش این شبکه، این حمله خسارات قابل توجهی به همراه داشته است.

شبکه الجزیره نیز از شنیده شدن صدای آژیر‌های خطر و چند انفجار در شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی و به ویژه «کریات شمونه» خبر داد.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از این حمله موشکی و آسیب وارد شدن به چند خانه در کریات شمونه منتشر کرده‌اند.

این حمله پس از آن انجام شد که رژیم صهیونیستی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در روستای الهباریه در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله تاکنون دست‌ٰکم هفت شهید در پی داشته است.

پس از این حمله حزب الله لبنان صبح امروز در بیانیه‌ای بر پاسخ حتمی به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک الهباریه تاکید کرد.

 

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند 5 گروه آتش‌نشان در تلاش برای خاموش کردن آتشی هستند که به دنبال حمله راکتی از لبنان در شهرک کریات شمونه شعله‌ور شده است.

براساس گزارش‌ منابع اسرائیلی، یک کارخانه در این شهرک هدف قرار گرفته که جست‌وجوها برای یافتن افراد مفقود‌شده در آن همچنان ادامه دارد.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند یک شهرک‌نشین در حمله حزب‌الله کشته شده است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار