گوناگون

سانسور نام اسرائیل توسط پاپ فرانسیس

سانسور نام اسرائیل توسط پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس در مراسم دعای هفتگی در حالی که از فلسطین نام برد و برای مردم مظلوم غزه دعا کرد، از ذکر نام رژیم اشغالگر اسرائیل خودداری کرد.

عدم ذکر نام «اسرائیل» توسط پاپ فرانسیس در شرایطی است که تنش در روابط بین واتیکان و رژیم صهیونیستی تشدید شده است. رژیمی که برای پنجمین ماه متوالی به تجاوزات وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

ایکنا نوشت: در اقدامی بی‌سابقه، نام نبردن پاپ فرانسیس از رژیم صهیونیستی در دعای هفتگی روز یکشنبه خود، توجه کارشناسان سیاسی را به خود جلب کرده است.

پاپ فرانسیس در مراسم دعای هفتگی روز یکشنبه خود از ذکر نام رژیم اشغالگر اسرائیل خودداری کرد؛ در حالی که از فلسطین نام برد.

پاپ در طول دعای خود برای صلح در سودان و موزامبیک دعا کرد و خواست که درگیری‌ها در آفریقا، اروپا، فلسطین و اوکراین و دیگر مناطق مختلف جهان (بدون اشاره به «اسرائیل») فراموش نشود. وی گفت: فراموش نمی‌کنیم که جنگ همیشه یک شکست است.

لازم به ذکر است که پاپ در دعاهای روز یکشنبه و رویدادهای مهم دیگر از رژیم اشغالگر یاد می‌کرد، اما این بار به آن توجهی نکرد که به گفته ناظران اتفاق مهمی است.

عدم ذکر نام «اسرائیل» توسط پاپ فرانسیس همزمان با تنش دیپلماتیکی است که چند روز پیش در روابط بین واتیکان و رژیم صهیونیستی رخ داد؛ رژیمی که برای پنجمین ماه متوالی به تجاوزات وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

در ۱۳ فوریه، کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان گفت که تعداد بسیار زیادی از مردم در حملات اسرائیل کشته شدند و خاطرنشان کرد که افکار عمومی از تل‌آویو می‌خواهد حملات خود به غزه را متوقف کند. پارولین افزود: در عین حال این خواسته وجود دارد که حق اسرائیل برای دفاع از خود متناسب باشد و واضح است که کشتار ۳۰ هزار نفر پاسخ مناسبی نیست.

تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل به غزه و نسل‌کشی که علیه مردم این منطقه به راه انداخته است وارد صد و سی و ششمین روز خود شده است. مردم نوار غزه از یک فاجعه انسانی بی‌سابقه رنج می‌برند و تا کنون بیش از سی هزار شهروند فلسطینی در این حملات جان خود را از دست داده‌اند. به گفته وزارت بهداشت غزه، تعداد مجروحان با جراحات مختلف به بیش از ۷۰ هزار نفر رسیده و هزاران نفر در زیر آوار مفقود هستند.
همچنین در سایه تجاوزات مستمر و بمباران‌های خشونت‌آمیز و بی‌رویه این رژیم بیش از ۱,۹ میلیون نفر به کمپ‌ها و مراکز دیگر با تجهیزات ناکافی پناه برده‌اند.

 

منبع: مبلغ

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار