گوناگون

به دنبال حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در اردن؛

کتائب حزب الله: عملیات علیه آمریکا را تعلیق می کنیم/ برادرانمان به تشدید تنش اعتراض دارند

کتائب حزب الله: عملیات علیه آمریکا را تعلیق می کنیم/ برادرانمان به تشدید تنش اعتراض دارند

کتائب حزب الله عراق، از گروه های مقاومت در عراق از تعلیق عملیات خود علیه نیروهای امریکایی در عراق خبر داد.

به گزارش «پارسینه»، ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل کتائب حزب‌الله (گردان های حزب الله عراق) در بیانیه‌ای گفت که ما در گردان‌های حزب‌الله تصمیم خود در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه را با اراده خود و بدون مداخله دیگران گرفتیم و برادرانمان در محور مقاومت به خصوص در جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت جهادی ما اطلاعی ندارند و بارها بر فشار و تشدید تنش علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و سوریه اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است: «مقاومت اسلامی، گردان‌های حزب‌الله، تصمیم خود را برای حمایت از مردم مظلوم غزه گرفته است و با اراده خود و بدون دخالت دیگران استقامت خواهند کرد، و در واقع برادران ما در محور مقاومت، به ویژه در جمهوری اسلامی، این کار را نمی کنند. می دانیم که چگونه جهاد می کنیم و آنها (محور مقاومت) اغلب به فشار و تشدید تنش علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و سوریه اعتراض دارند. تعهد ما به انجام وظایف انسانی و ایدئولوژیک خود، با خرد، تدبیر و بررسی دقیق کار بوده است و تعادل حقوقی و اخلاقی در سخت ترین شرایط را در نظر داشتیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «با اعلام تعلیق عملیات نظامی و امنیتی علیه نیروهای اشغالگر به دفاع از مردم در غزه به شیوه های دیگر ادامه می دهیم و به مجاهدان دلیر گردان های آزاد حزب الله این توصیه را اعلام می کنیم. در عین حال اگر اقدام خصمانه آمریکا انجام شود، همان طور که قبلاً انجام شده است، ما انشاالله تصمیم می گیریم و همه امور بدست خداست.»

فرهاد علاءالدین، مشاور سیاسی محمد السودانی، نخست وزیر عراق، گفت که تصمیم گردان های حزب الله عراق پس از چند روز تلاش نخست وزیر برای توقف تشدید تنش اتخاذ شد و او از همه طرف های ذیربط خواست از این تلاش ها حمایت کنند.

الجزیره گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهار نظر درباره تصمیم کتائب حزب الله خودداری کرد و گفت: «اقدامات مهم تر از حرف هستند».

روز یکشنبه در یک حمله پهپادی به پایگاه برج 22 آمریکا در نزدیکی مرز اردن و سوریه سه سرباز آمریکایی  کشته شدند و شمار دیگری زخمی شدند. پنتاگون اعلام کرد «رد پای» کتائب حزب‌الله در این حمله مشاهده می‌شود.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار