گوناگون

نچیروان بارزانی: اقلیم کردستان تهدیدی برای ایران نخواهد بود/ از کمک ایران برای جنگ با داعش متشکریم

نچیروان بارزانی: اقلیم کردستان تهدیدی برای ایران نخواهد بود/ از کمک ایران برای جنگ با داعش متشکریم

بارزانی ضمن تشکر از ایران بابت کمک در جنگ با داعش، گفت که اقلیم کردستان به «منبع تهدید» برای ایران تبدیل نخواهد شد.

به گزارش «پارسینه»، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق،  در مراسم یادبود قربانیان بمب گذاری کرمان در کنسولگری ایران در اربیل به خبرنگاران گفت: «ما در گذشته و اکنون تاکید کرده ایم که تهدیدی برای همسایگانمان به ویژه ایران نخواهیم بود.»

او افزود: «جمهوری اسلامی ایران همسایه مهم ما است و می‌خواهیم روابط خوبی با آنها داشته باشیم. من فکر می کنم روابط ما با جمهوری اسلامی خوب است و امیدواریم این روابط بهبود یابد. جمهوری اسلامی ایران به ما کمک کرده است.»

اواخر دسامبر 2023 و پس از آن که یک گروه شبه نظامی عراقی اعلام کرد که با پهپاد به یک پایگاه اسرائیلی در اربیل حمله کرده است، ، پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان، اظهار داشت که هیچ پایگاه اسرائیلی ای در منطقه کردستان وجود ندارد.

در مارس 2022، ایران اعلام کرد که با 12 موشک بالستیک «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست ها» را هدف قرار داده است.

روز چهارشنبه و در جریان مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کرمان، انفجار دو بمب موجب شهادت نزدیک به یکصد نفر شد و صدها زخمی دیگر بر جای گذاشت. داعش بعداً مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت. 

به گزارش روداوو، نچیروان بارزانی ضمن تشکر از حمایت های مداوم ایران به عراق و اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش، درباره حادثه کرمان گفت: «داعش تروریست یک پدیده منطقه‌ای است که در منطقه ما وجود دارد. ما باید برای شکست این تروریست ها به همکاری با یکدیگر ادامه دهیم.»

انفجار کرمان در حالی روی داد که چند روز پیش از آن دو عملیات تروریستی اسرائیل موجب شهادت سید رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه قدس در سوریه، و صالح العاروری،  معاون دفتر سیاسی جنبش حماس، در بیروت لبنان شد.

مقامات اقلیم کردستان نگرانند که افزایش تنش میان محور مقاومت و رژیم اسرائیل به این منطقه کشیده شود.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار