گوناگون

پیام فوری حماس برای صاحبان رسانه در غزه

پیام فوری حماس برای صاحبان رسانه در غزه

اسماعیل هنیه و جنبش حماس در پیام‌هایی جداگانه به همه اصحاب رسانه در غزه که نقش محوری در نشان دادن حقیقت و افشای جنایات اشغالگران علیه مردم بی‌گناه دارند درود فرستاده و اعلام کردند که تاکنون تعداد خبرنگارانِ شهید در نوار غزه به ۱۰۶ نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین به مناسبت روز «وفاداری به روزنامه‌نگار فلسطینی» پیامی برای روزنامه‌نگاران و همه اصحاب رسانه در فلسطین و به ویژه نوار غزه که جان خود را به خطر انداخته‌اند و در حال انتشار اخبار و تصاویر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه هستند، فرستاد.

اسماعیل هنیه در این پیام خود اعلام کرد، در روز وفاداری به روزنامه‌نگار فلسطینی من به همه اصحاب رسانه و روزنامه نگاران در فلسطین که جانشان را برای به تصویر کشیدن حقیقت، شجاعت و پایداری ملت و مقاومت فلسطین و افشای جنایات وحشیانه دشمن اشغالگر علیه مردم فلسطین به خطر انداخته‌اند، با اقتدار و افتخار، سلام و درود می‌فرستم.

هنیه افزود، تاکنون بیش از 100 خبرنگار در تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه به شهادت رسیده‌اند. اصحاب رسانه در میدان هستند و خون شهدای زن و مرد فلسطینی را در تصویر و واژگان به نمایش می‌گذارند. ما به این خبرنگاران و اصحاب رسانه که در میدان هستند و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند درود می‌فرستیم.

جنبش حماس فلسطین نیز در بیانیه‌ای به همین مناسبت اعلام کرد، روز وفاداری به روزنامه‌نگار فلسطینی یک مناسبت مهم ملی در فلسطین برای قدردانی از این قهرمانان (اصحاب رسانه) است که همواره در کنار ملت فلسطین بوده‌اند و امروز نیز هستند و در نبرد ملت قهرمان فلسطین علیه دشمن صهیونیستی حضور دارند و کنار مردم غزه ایستاده‌اند.

حماس تاکید کرد، اصحاب رسانه در غزه در میان درد و رنج‌ها زندگی می‌کنند و همان طعم درد و بی‌عدالتی و آوارگی که به مردم غزه تحمیل شده را می‌چشند. رژیم اشغالگر نازی تبدیل به بارزترین و خطرناک‌ترین دشمن علیه مطبوعات و اصحاب رسانه شده است؛ زیرا اصحاب رسانه کسانی هستند که رژیم صهیونیستی را رسوا و جنایات و تروریسم این رژیم را برای جهانیان فاش می‌کنند.

افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه به 106 نفر

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه نیز اعلام کرد که تعداد روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای که در جریان تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه از 7 اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند به 106 نفر رسیده است. علاوه بر آن دشمن همچنان به بمباران و هدف قرار دادن عامدانه منازل و اعضای خانواده فعالان رسانه در غزه نیز ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ده‌ها فعال رسانه‌ای دیگر نیز در جریان حملات وحشیانه اشغالگران به غزه زخمی شده‌اند. ده‌ها نفر از اعضای خانواده اصحاب رسانه در غزه هم در این حملات دشمن به شهادت رسیده‌اند. هدف قرار دادن عامدانه اصحاب رسانه در غزه از جمله بارزترین عملیات‌های تروریستی رژیم اشغالگر با هدف ساکت کردن این افراد و جلوگیری از افشای اخبار و تصاویر جنایات صهیونیست‌ها برای مردم جهان است.

تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه در نوار غزه روز گذشته به مناسبت روز وفاداری به روزنامه‌نگار فلسطینی در اعتراض به کشتار عامدانه اصحاب رسانه در غزه توسط رژیم صهیونیستی، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بزرگداشت روز وفاداری به روزنامه‌نگار فلسطینی از سال 2010 همه ساله در 31 دسامبر در فلسطین برگزار می‌شود. دولت فلسطین در نوار غزه از سال 2010 روز 31 دسامبر را با هدف ارج نهادن به روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در فلسطین که نقش مهمی در انتقال روایت فلسطینی‌ها از درگیری با دشمن اشغالگر دارند، روز «وفاداری به روزنامه‌نگار فلسطینی» نام‌گذاری کرد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار