گوناگون

وحشتناک ترین بمب هسته‌ای دنیا در دستان پوتین+ عکس

وحشتناک ترین بمب هسته‌ای دنیا در دستان پوتین+ عکس

پارسینه: بمب تزار با نام RDS-۲۲۰، بمب هسته‌ای شوروی است که در آزمایشی بر فراز جزیره نوایا زملیا در اقیانوس منجمد شمالی در ۳۰ اکتبر ۱۹۶۱ منفجر شد.

به گزارش پارسینه و ل از خبر آنلاین؛ بمب تزار بزرگترین سلاح هسته‌ای است که تا به حال راه‌اندازی شده‌است و قوی‌ترین انفجار دست ساز بشری را که تا کنون ثبت شده است، ایجاد کرده‌است. وحشتناک ترین بمب هسته‌ای دنیا در سال ۱۹۶۱ توسط گروهی از فیزیکدانان شوروی ساخته شد که آندری ساخاروف از جمله آن‌ها بود. در آن زمان جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده به طور فزاینده‌ای تشدید شده بود.

این بمب سه مرحله‌ای که به منظور نمایش قدرت شوروی بود، از نظر قدرت بی نظیر بود. ظرفیت آن ۱۰۰ مگاتن بود، اگرچه ریزش حاصل از چنین انفجاری برای یک موقعیت آزمایشی بسیار خطرناک تلقی می‌شد. بنابراین، آن را اصلاح کردند تا ۵۰ مگاتن تولید کند که حدود ۳۸۰۰ برابر قدرت بمبی است که در طول جنگ جهانی دوم بر روی هیروشیما انداخته شد. وزن سلاح حاصل ۲۷ تن و طول آن ۲۶ فوت (۸ متر) و قطر حدود ۷ فوت (۲ متر) بود. اگرچه رسماً به عنوان RDS-۲۲۰ شناخته می‌شود، اما نام مستعار متعددی دارد که مهمترین آن‌ها بمب تزار در غرب است.

وحشتناک ترین بمب هسته‌ای دنیا در دستان پوتین+ عکس

یک بمب افکن Tu-۹۵ V برای حمل این سلاح ساخته شد که مجهز به چتر نجات مخصوصی بود که سقوط آن را نرم می‌کرد و به هواپیما اجازه می‌داد در فاصله ایمن از انفجار پرواز کند.

با وجود موفقیت، بمب تزار هرگز برای عملیات‌ها استفاده نشد. با توجه به اندازه آن، این دستگاه نمی‌تواند توسط یک موشک بالستیک مستقر شود. در عوض، بمب باید با هواپیما‌های معمولی حمل می‌شد که به راحتی قبل از رسیدن به هدف قابل رهگیری بود.

منبع: britannica

ارسال نظر

  • Paul

    قویترین بمب هیدروژنی دنیا که توسط روسیه ساخته شده بمب تزار نیست بلکه بمب روز قیامت است که داخل خاک روسیه فعلی و درست زیر کاخ کرملین در عمق دویست متری از سطح زمین دفن شده و وقتی که روسها متوجه بشوند که کشور آنها بصورت کامل دارد شکست میخورد بوسیله یک سیگنال خاص رمزی میتوانند آنرا حتی از فضا منفجر کنند که در این صورت کل زمین نابود خواهد شد و به هزاران تکه کوچک تبدیل میشود . گفته شده قدرت این بمب ده هزار برابر بیشتر از تزار است !!!

  • Oldman

    عجب !!!

  • شیرین صفوی

    کاربر پاول شما دقیقا از کجا خبر داری !!!!! یعنی روس اینقدر ابله هست که جای همچین بمب قیامت بر پا کنی رو لو بده !!!!!!!!!! دقیقا عین قدم خلچل رضا پهلوی که هر جایی رفت تو اسراییل اونجا منفجر شد و به حق خدا بزودی کل رژیم اسراییل منفجر خواهد شد !!!!!! این گرا ها رو الان از کجا در آوردی !!!!!!!!!!!!!!!!!!! از مشاوران خلچل رضا پهلوی !!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار