گوناگون

ادامه آتش سوزی در جنگل‌های غرب آمریکا

ادامه آتش سوزی در جنگل‌های غرب آمریکا

پارسینه: با ادامه موج بی سابقه گرما در بخش‌هایی از آمریکا تعداد و دامنه آتش سوزی‌های جنگلی همچنان افزایش می‌یابد.

به نقل از پایگاه اینترنتی آکسیوس، آتش سوزی‌های جنگلی در سراسر بخش غربی آمریکا در حال گسترش است و منجر به صدور دستور تخلیه، بستن بزرگراه‌ها و لغو مراسم و رویداد‌های مختلف شده است.

همچنین تهدید رخداد "صاعقه خشک" موجب صدور "هشدار قرمز" در سراسر کالیفرنیا در روز یکشنبه شد. طبق گزارش مرکز ملی آتش نشانی با افزایش مجدد دمای هوا، بالغ بر ۸۰ مورد آتش سوزی جنگلی بزرگ روز یکشنبه در مساحتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار جریب در غرب آمریکا شعله ور بود که ۱۰ مورد در مقایسه با روز شنبه افزایش داشت. از جمله ۱۸ آتش سوزی در مونتانا، ۱۲ مورد در آیداهو و ۹ مورد در هر یک از ایالت‌های کالیفرنیا و اورگن- که بزرگترین آتش سوزی جنگلی در آمریکا موسوم به "بوتلگ فایر" با گسترش بیشتر در روز یکشنبه مساحتی به اندازه لس آنجلس را فرا گرفت.

وقوع انفجاری آتش سوزی‌های جنگلی در آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که موج دیگری از گرما این کشور را فرا گرفته است و این بار بطور عمده بر نواحی شمالی و شمال غربی متمرکز است. بسیاری از آتش سوزی‌ها در میان موج بی سابقه گرما شروع شدند که به گفته دانشمندان ناشی از تغییرات آب و هوایی است که انسان عامل آن بوده است.

به گفته مسئولان عملیات اطفاء آتش سوزی‌های جنگلی، ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ شاهد فصل بی سابقه‌ای از آتش سوزی‌های جنگلی بود و آتش‌هایی به مساحت ۱۰۰ هزار جریب دیگر رویداد نادری نیست. اداره ملی هواشناسی آمریکا پیش بینی کرد چندین خطر و تهدید آب و هوایی در این هفته بخش‌های غرب کشور را همچنان تهدید می‌کند و شرایط حاد و بحرانی به لحاظ دمای بالای هوا، صاعقه‌های خشک و آتش سوزی از کالیفرنیا تا مونتانا گسترش خواهد داشت. دستور تخلیه ساکنان چند ناحیه دیگر در کالیفرنیا صادر شده است.

موج دیگر گرما در آمریکا این بار نیمه شمالی کوهستان راکی و دشت‌های غربی و مناطق غرب میانه را در بر می‌گیرد و انتظار می‌رود دمای هوا در روندی صعودی سه رقمی شود. در برخی مناطق این موج گرما تا یک هفته فروکش نخواهد کرد. گرمای حاد عامل بالقوه برای شکل گیری آتش سوزی‌های جنگلی جدید و گسترش آنهاست. برای این مناطق نیز هشدار قرمز صادر شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار