گوناگون

قربانی حادثه قطار، ۱۰ سال بعد زنده پیدا شد!

قربانی حادثه قطار، ۱۰ سال بعد زنده پیدا شد!

پارسینه: مردی که خانواده اش با تبانی او را یکی از قربانیان حادثه خروج قطار از ریل جا زده بودند ۱۰ سال بعد در حالی که زنده بود در خانه اش دستگیر شد.

یک مرد ۳۸ ساله هندوستانی که مرگش در سال ۲۰۱۰ در حادثه خروج قطار از ریل در بنگال غربی اعلام شده بود پس از ۱۱ سال زنده پیدا شد. این راز زمانی فاش شد که پلیس هند عصر روز شنبه شخصی را با نام «آمریتاوان چوودهوری» در منطقه جوراباگان در کلکته واقع در شمال هند دستگیر کرد. این مرد در زمان حادثه ۲۷ ساله بود.

نام چوودهوری در میان بسیاری از مسافرانی که در آن حادثه جان خود را از دست داده بودند ذکر شده بود. در آن حادثه که دقیقا در ماه مه ۲۰۱۰ اتفاق افتاد دست کم ۱۴۸ نفر کشته شده بودند. بنا به گفته سخنگوی راه آهن هند، یک مرد اهل کلکته با نمونه گیری DNA جسدی را شناسایی و ادعا کرده بود که پسرش در این حادثه کشته شده است. طبق اعلام اداره راه آهن پس از این حادثه علاوه بر غرامت به یکی از اعضای خانواده در راه آهن شغل داده شده بود.

آن فرد، خواهر چوودهوری بود که در اداره سیگنالینگ در قسمت سیلداه از راه آهن شرقی مشغول به کار شده بود. پس از مطرح شدن شکایت از طرف بازرسی، شعبه اداری راه آهن جنوب شرقی هند در ماه آگوست سال گذشته تحقیق علیه این خانواده را آغاز کرد. یک افسر بازرسی در این باره گفت: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که چوودهوری، فردی که غرامت او توسط دولت به خانواده اش جبران شد هنوز زنده است.»

به گفته یک افسر ارشد پلیس هند اجسادی که وضعیت قابل تشخیص داشتند پس از بررسی مدارک به خانواده‌ها تحویل داده شده بودند، اما بسیاری از اجساد مثله شده و قابل شناسایی نبودند. این اجساد پس از تطبیق DNA به اعضای خانواده تحویل داده شدند.»

بنا به گفته این افسر پلیس کاملا آشکار است که خانواده چوودهوری با برخی از مقامات دولتی رابطه داشته و پروفایل DNA در آن زمان دستکاری شده بود.

گفتنی است؛ تحقیقات پلیس هند در این باره ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار