گوناگون

رژیم صهیونیستی هویت دو اسیر سوری را اعلام کرد

رژیم صهیونیستی هویت دو اسیر سوری را اعلام کرد

پارسینه: منابع صهیونیستی روز شنبه هویت دو اسیری را که قرار است در ازای دریافت جسد سرباز این رژیم آزاد شوند، اعلام کردند.

مقام‌های صهیونیستی اعلام کردند که «محمد خمیس احمد» ۳۵ ساله اهل اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک واقع در حومه شهر دمشق و «زیدان الطویل» ۵۷ ساله از اهالی جنوب سوریه در ازای دریافت جسد «زاکارا بومل» سرباز صهیونیستی آزاد می‌شوند.

'زاکاری بومل' یک نظامی صهیونیست به صورت مشترک توسط نظامیان روسی و سوری کشف و اوایل ماه جاری میلادی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شد. وی سال ۱۹۸۲ به همراه دو سرباز دیگر در جنگ «سلطان یعقوب» در جریان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و در درگیری با نیرو‌های سوریه مفقود شده بود.

پیش‌تر روزنامه هاآرتص گزارش کرده بود که اسرائیل دو اسیر سوری را در ازای دریافت جسد سرباز خود آزاد خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، محمد خمیس احمد از اعضای جنبش فتح است که ۱۴ سال پیش به اتهام تلاش برای حمله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی دستگیر و از سوی دادگاه تا سال ۲۰۲۳ به زندان محکوم شد.

همچنین زیدان الطویل نیز از سوی دادگاه رژیم صهیونیستی به اتهام قاچاق مواد مخدر به زندان محکوم شده و زمان آزادی وی ماه ژوئن (خرداد/ تیر) بود.

الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه روسیه در امور سوریه نیز روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'روسیا الیوم' از توافق رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای سوری در قبال جسد بومل خبر داده بود.

وی در این مصاحبه که به زبان عربی با این شبکه تلویزیونی انجام داده بود، از همکاری سوری‌ها در این زمینه قدردانی کرد.
لاورنتیف همچنین افزود که روسیه هیچگاه اقدامی بر خلاف منافع سوریه انجام نخواهد داد.

به نوشته روزنامه هاآرتص، اسرائیل چندین فعال طرفدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که ساکن روستا‌های دروزی نشین در بلندی‌های جولان بودند را به اسارت گرفت.

«صدقی المقت» از چهره‌های برجسته در میان اسرای سوری برای یک شبکه خبری کار می‌کرد و مقاله‌ای را در مورد همکاری رژیم صهیونیستی با نیرو‌های مخالف سوریه منتشر کرده بود. در سال ۲۰۱۷ رژیم صهیونیستی در اقدامی خودسرانه وی را به اتهام جاسوسی برای سوریه به ۱۱ سال زندان محکوم کرد.
احتمال می‌رود در این توافق، المقت یکی از اسرای سوری یاد شده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار