گوناگون

شادی جان بولتون از تحریم ونزوئلا

شادی جان بولتون از تحریم ونزوئلا

پارسینه: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که نشان داده است راهی جز درگیری و افزایش تنش در مسایل بین المللی نیاموخته است، با ابراز شادمانی از تحریم شرکت‌های ونزوئلایی، از تداوم این راه حمایت کرد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه در حمایت از تصمیم وزارت خزانه داری برای تحریم شرکت‌های بزرگ ونزوئلا نوشت رژیم مادورو میلیارد‌ها دلار از مردم ونزوئلا را غارت کرده است تا از حلقه‌های درونی خود، ارتش و متحدان خود در هاوانا پشتیبانی کند.

وی در این یادداشت توئیتری ادامه داد: اقدام خزانه داری آمریکا گامی جدی برای نشان دادن و قطع کردن دست همه کسانی است که از این رژیم غیرقانونی سود می‌برند و از آن حمایت می‌کنند.

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلان کرد که تحریم‌های تازه‌ای را بر هفت شهروند و ۲۴ نهاد ونزوئلا به بهانه فساد مالی در این کشور آمریکای لاتین مالی اعمال می‌کند که شامل شبکه خصوصی گلوبویژن تله نیز می‌شود.

نهاد‌های تحریم شده توسط واشنگتن، افزون بر شبکه تلویزیونی گلوبوویژن، شامل چندین شرکت و نهاد مالی و بنگاه سرمایه گذاری نیز می‌شود.

سران گروه‌های مخالف ونزوئلا از دولت‌های خارجی خواسته اند تا از به رسمیت شناختن نیکلاس مادورو که دور دوم ریاست جمهوری اش از روز پنجشنبه آغاز می‌شود، خودداری کنند.

چالش‌های جدی اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا همچنان چشم انداز آینده این کشور را در ابهام فرو برده و تورم نزدیک به ۳۰۰ هزار درصدی شرایط زندگی را برای مردم این کشور بسیار دشوار و تقریبا به غیرقابل تحمل کرده است.

براساس برآورد صندوق بین المللی پول، تورم ونزوئلا در سال تازه (۲۰۱۹)، بازهم تشدید خواهد شد.
سازمان ملل متحد در سال گذشته (۲۰۱۸) اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، حدود ۱۱.۷ درصد از جمعیت ونزوئلا (سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) دچار سوءتغذیه بوده و ۸۰ درصد از خانوار‌های ونزوئلایی در تامین مواد غذایی نگرانی جدی دارند.

مادورو معتقد است، ونزوئلا درگیر جنگی اقتصادی به فرماندهی واشنگتن شده و کشورش باید در برابر این تهاجم مقاومت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار