گوناگون

آنگلا مرکل از رهبری حزب متبوع خود کناره‌گیری می‌کند

آنگلا مرکل از رهبری حزب متبوع خود کناره‌گیری می‌کند

پارسینه: منابع آگاه به رسانه‌های آلمانی گفته اند آنگلا مرکل برای کناره گیری از رهبری حزب آماده می‌شود.

آنگلا مرکل از رهبری حزب متبوع خود کناره‌گیری می‌کند
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، پس از کاهش اقبال مردم آلمان به حزب اتحادیه دموکرات مسیحی، آنگلا مرکل گفته است برای کنار کشیدن از رهبری حزب آماده می‌شود. البته او گفته است که همچنان به عنوان صدراعظم آلمان به کار خود ادامه می‌دهد.

خبرگزاری «دی پی اِی» به نقل از منابع اگاه در حزب گزارش داد که این تصمیم پس از آن انتخاب شده که حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و حزب سوسیال دموکرات که در دولت ائتلافی مرکل حضور دارند، ضربه سنگینی را در انتخابات محلی خوردند. روزنامه «بیلد» هم به نقل از منابعی در کادر رهبری حزب نوشته که مرکل گفته است دیگر برای هدایت این حزب وارد رقابت نخواهد شد.

گرهارد شرودر، صدر اعظم پیشین آلمان هم سال ۲۰۰۴ از رهبری حزب خود کناره گیری کرده، اما همچنان صدراعظم باقی مانده بود.

مرکل از سال ۲۰۰۰ هدایت حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و از سال ۲۰۰۵ رهبری آلمان را در اختیار دارد. این حزب ماه دسامبر نشستی را برگزار خواهد کرد که در آن برای نوسازی کادر رهبری اقدام می‌شود.

حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل در انتخابات روز یکشنبه ایالت هسن ۲۸ درصد آراء را کسب کرد. هر چند دموکرات مسیحی ها حزب اول هسن خواهند بود اما کاهش ۱۰ درصدی آراء آنها منجر به تضعیف موقعیت دولت ائتلافی آنگلا مرکل شده است.

حزب سوسیال دموکرات در انتخابات ایالت هسن تنها ۲۰ درصد آراء را به دست آورد و به دشواری توانست از سبزها که ۱۹.۵ درصد آراء را کسب کردند پیشی بگیرد.

حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات روز یکشنبه ایالت هسن ۱۲ درصد آراء را به دست آورد و برای اولین بار وارد پارلمان این ایالت شد.

در پی این نتیجه، حزب سوسیال دموکرات آلمان ضمن تهدید به خروج از دولت ائتلافی به آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور تا سال آینده برای کسب نتایج سیاسی بهتر فرصت داد.

آندریا نالس، رهبر حزب سوسیال دموکرات، در واکنش به نتایج ضعیف دو حزب اصلی آلمان در انتخابات محلی ایالت هسن اظهار داشت: «وضعیت دولت [فدرال] غیر قابل قبول است.»

وی از تهیه «نقشه راهی» خبر داد که به گفته وی با کمک آن می توان سال آینده میزان موفقیت ائتلاف حاکم را سنجید.

از نظر آندریا نالس اگر حزب سوسیال دموکرات نتواند به هواداران خود ثابت کند که حضور در دولت ائتلافی نتایج ملموس به دنبال داشته است باید از این ائتلاف خارج شود.

ارسال نظر

  • سکولاریسم

    خانم مرکل

    چرا از مسئولین ایران یاد نمی گیری تا سن 95 سالگی در پست خودت باشی ؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار