گوناگون

سلاح لیزری چین برای نابودی پهپادها

پارسینه: دانشمندان چینی از آزمایش موفقیت‌آمیز یک سامانه دفاعی لیزری که می‌تواند علیه پهپادها به کار گرفته شود، خبر دادند.

دانشمندان آکادمی مهندسی فیزیک چین به تازگی اعلام کردند سلاح لیزری جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند پهپادهایی که در ارتفاع پایین به پرواز درمی‌آیند را هدف قرار دهد. گفته‌ها حاکی است این سامانه لیزری آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و بیش از ۳۰ پهپاد را ساقط کرده است.

این سلاح با تاباندن لیزر موجب سوختن و از بین رفتن قطعات اصلی پهپادها می‌شود و آن‌ها را غیرفعال می‌کند. همچنین، این سلاح در سامانه راهبری و جهت‌یابی پهپاد نیز اختلال ایجاد می‌کند. این سامانه می‌تواند ظرف ۵ ثانیه پهپادها را نابود کند. گفته می‌شود هر کدام از این سامانه‌های دفاعی لیزری می‌تواند منطقه‌ای به مساحت ۱۲ کیلومتر مربع را پوشش دهد.

در ماه آوریل، ۱۹ پهپاد به طور غیرقانونی بر فراز چند فرودگاه در چین به پرواز درآمدند که موجب ایجاد تاخیر در چندین پرواز شدند. با این‌که قوانین چین ایجاب می‌کند هر پهپاد غیرنظامی که وزنی بیش از ۲۵۰ گرم داشته باشد باید با نام دارنده آن ثبت شود، کارشناسان هشدار می‌دهند نمی‌توان از پرواز تمام این پهپادها جلوگیری کرد.

حال، این سامانه لیزری به روشی مناسب برای پاسخ به اینگونه تهدیدها تبدیل شده است. همچنین این سامانه برای جابجایی راحت‌تر، می‌تواند پیاده‌سازی شود. علاوه بر این، برای شناسایی بهتر و افزایش دقت این سامانه لیزری، یک سامانه رادار نیز برای آن طراحی شده است.



منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار