گوناگون

بازتاب تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی

بازتاب تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی

پارسینه: تشییع باشکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت.

بازتاب تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی

عکس: آسوشیتدپرس

به گزارش «پارسینه» ، رسانه های مطرح بین المللی از نخستین لحظات آغاز مراسم بدرقه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، حضور گسترده مردم را مورد توجه قرار دادند.

آسوشیتدپرس در گزارشی مفصل با اشاره به حضور صدها هزار نفر در خیابان های اصلی ایران، از نماز آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب، بر پیکر آیت الله هاشمی و حاشیه های مراسم، همچون حضور افراد سرشناس از جناح های سیاسی مختلف نوشت.

خبرگزاری رویترز هم از حضور صدها هزار نفر از ایرانیان در مرکز تهران برای تشییع رییس جمهور سابق خبر داد. در بخشی از گزارش رویترز آمده است: «سیاست های عملگرایانه رفسنجانی، آزادسازی اقتصادی و روابط بهتر با غرب، هوادارانی سرسخت و به همان اندازه منتقدانی سرسخت را در طول زندگیش ایجاد کرد، اما مراسم خاکسپاری او هر دو طرف را در نمایشی از همبستگی و اتحاد گرد هم آورد».

رویترز در ادامه به حال و هوای خیابان ها و بیلبوردهای نصب شده، حضور شخصیت های مختلف، و شعارهای متفاوت مردم پرداخت.


بازتاب تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی

خبرنگار «الجزیره» قطر در تهران هم با اشاره به این که رهبران تمام جناح های سیاسی رقیب در مراسم خاکسپاری امروز شرکت کرده بودند، به تشریح اوضاع غمبار تهران پرداخت و نوشت: «وضعیت بسیار غم انگیزی در جمهوری اسلامی وجود دارد. این اتفاق خیلی غیرمنتظره بود. بسیاری از مردم عادی، کسانی که حتی طرفدار رفسنجانی یا خانواده اش نبودند هم می گویند کاملا شوکه شدند و به خاطر درگذشت او عمیقا ناراحتند».

«فرانس 24» در گزارش خود از مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، او را وزنه ای سنگین در سیاست ایران دانست که مشاور نزدیک رهبران انقلاب و میانجی جناح های مختلف بوده است.

یورنیوز با تیتر «خاکسپاری [آیت الله] رفسنجانی جمعیتی انبوه را به تهران کشاند»، ویدیویی از نماز رهبری بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی و اطلاعاتی در مورد مراسم خاکسپاری ایشان منتشر کرد.

بازتاب تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی

گاردین از حضور صدها هزار نفر از عزادارا در خیابان های تهران برای تشییع رییس جمهور سابق ایران ایران نوشته و در بخشی از گزارش خود آورده است: «ایرانی ها از تمام طیف های سیاسی تلاش می کنند تا آیت الله [هاشمی رفسنجانی] را از آن خود معرفی کنند».

خبرگزاری بی‌بی‌سی هم با انتشار ویدیو و تصاویر مربوط به مراسم خاکسپاری امروز و حضور چهره های مختلف، همچون حسن روحانی و سردار قاسم سلیمانی، نوشت: «تلوزیون دولتی دریایی از عزاداران را در خیابان های اطراف دانشگاه تهران، جایی که نماز برگزار شد، نشان داد».

بازتاب تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی در رسانه‌های خارجی

سی‌ان‌ان در کنار انتشار عکس نماز رهبر انقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی، ویدیوهایی را در رابطه با رییس جمهور سابق ایران و گفتگو با محسن میلانی، تحلیل گر برجسته مسائل ایران و استاد دانشگاه ساود فلوریدا، منتشر کرد و نقش های سیاسی مختلف آیت الله هاشمی پرداخت.

علاوه بر رسانه های بین المللی، بسیاری از خبرگزاری های ملی و منطقه ای در چهار گوشه جهان به پوشش مراسم باشکوه وداع مردم ایران با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.ن

آخرین اخبار، تحلیل‌های ویژه و صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان در صفحه بین‌الملل


ارسال نظر

  • مُراد

    این خصلت مردان سیاست و مردم ایران هست که در لحظات حساس از هر طیف و سلیقه ای همه در کنار هم می ایستند و اختلاف سلیقه را کنار میگذارند به احترام همدیگر و در جهت پیشرفت و اعتلای کشور و سرزمین و مردم ایران

  • ناشناس

    قدر مردم ایران رو بدونید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار