گوناگون

میراث ضد ایرانی کلینتون تمدید شد!

میراث ضد ایرانی کلینتون تمدید شد!

پارسینه: مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه قانون تحریم های ایران را برای ده سال دیگر تمدید کرده است.

به گزارش پارسینه ؛ این مجلس با ۴۱۹ رای در مقابل یک رای مخالف "قانون تحریم های ایران" را که ابتدا در سال ۱۹۹۶ در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون تصویب شده بود تمدید کرد.

این قانون سرمایه گذاری در صنعت انرژی ایران را منع می کند.این مجلس همچنین طی یک رای شفاهی طرح تحریم دولت سوریه و حامیان آن از جمله روسیه و ایران را به خاطر "جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت" تصویب کرد.

قانون تحریم های ایران در صورت عدم تمدید در پایان ۲۰۱۶ باطل می شود. این طرح ابتدا باید به تصویب سنا و امضای رئیس جمهور باراک اوباما برسد.

الیوت انگل نماینده ارشد دمکرات در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان که از تنظیم کنندگان این طرح است گفت: "حتی پس از انتخاباتی سخت در داخل و انتقال قدرت، رهبری آمریکا در سطح جهانی دچار لغزش نخواهد شد."

به گزارش خبرگزاری رویترز، اد رویس رییس جمهوری خواه این کمیته که حامی اصلی این طرح است آن را "یک ابزار حیاتی" توصیف کرد.

او گفت: "انقضای این قانون خسارات ناشی از توافق خطرناک هسته ای رئیس جمهور (با ایران) را بدتر خواهد کرد و حاوی این پیام خواهد بود که آمریکا دیگر با نقش مخرب ایران در خاورمیانه مشکلی ندارد."

بنابه این گزارش قانونگذاران هر دو حزب گفتند امیدوارند که حمایت فراجناحی از موضعی سرسختانه علیه ایران در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ادامه یابد. او سه شنبه هفته پیش در انتخابات پیروز شد.

مقام های سنا نگفته اند که چه زمانی طرح تمدید قانون تحریم های ایران را به رای خواهند گذاشت.دمکرات های سنا خواستار تصویب طرحی مشابه نمونه مجلس نمایندگان هستند اما بعضی سناتورها ابراز تمایل کرده اند که تحریم های تازه ای مثلا برای هدف گرفتن آزمایش موشک های بالستیک ایران به آن اضافه شود.

رویس گفت که طرح مربوط به سوریه رئیس جمهور را ملزم خواهد کرد کشورهایی که از دولت بشار اسد رهبر سوریه حمایت می کنند را تحریم کند.براساس این طرح همه کشورهایی که هواپیما در اختیار خطوط هوایی سوریه می گذارند، با بخش های حمل و نقل و تله کام این کشور همکاری می کنند یا از بخش انرژی سوریه حمایت می کنند موضوع تحریم خواهند بود.
منبع: BBC

ارسال نظر

  • غضنفر سلحشوري

    عمو ترامپ دوست ما اصلاح طلبان است. من كه براي رييس جمهور شدنش نماز خواندم......

  • yeki

    دوست دارم ببینم اون یه نفر کی بوده که رای منفی داده؛ چه فرق با بقیه داشته؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار