گوناگون

جزئیات جدید از تعویق مجدد زمان برگزاری کنکور

جزئیات جدید از تعویق مجدد زمان برگزاری کنکور

تعویق دوهفته‌ای در برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست‌جمهوری موجب اعمال همین تاخیر در بقیه فرایند‌ها شامل اعلام نتیجه اولیه، زمان انتخاب‌رشته و نتایج نهایی خواهد شد و شاید امسال دانشجویان جدید بعد از نیمه اول مهر سرکلاس‌ها حاضر شوند.

در حالی که نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت بدون مشکل و با حضور در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد و قرار بود نوبت دوم نیز در تاریخ اعلام‌شده برگزار شود، شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی همراه با حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه به دلیل سانحه سقوط بالگرد یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) هنگام بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی تغییرات ضروری را در برگزاری نوبت دوم الزامی کرد.

سران قوا با تشکیل جلسه‌ای شامگاه دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) در پی این حادثه با بررسی زمانبندی فرایند انتخابات، هشتم تیر را زمان انتخابات برای تعیین رییس‌جمهور جدید تعیین و اعلام کردند: ثبت نام نامزد‌ها در روز‌های دهم تا چهاردهم خرداد انجام شود و زمان تبلیغات انتخاباتی هم از ۲۳ خرداد تا هفتم تیر است؛ بنابراین برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ همزمان با روز برگزاری انتخابات ممکن نبود و صبح سه شنبه (اول خرداد) سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از تعویق در نوبت دوم خبر داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست‌جمهوری به تعویق افتاد و به جای روز‌های ۷ و ۸ تیر روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیر برگزار می‌شود.

همچنین این سازمان اعلام کرد: با توجه به تعویق زمان برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری به ۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۳ و درخواست داوطلبانی که تا تاریخ تعیین شده موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که جاماندگان روز‌های ۶ و ۷ خرداد جاری امکان نام‌نویسی در این آزمون را داشته باشد.

داوطلبان می‌توانند با مطالعۀ دفترچۀ راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org در دسترس است، نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

پورعباس همین روز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تغییر زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ را تشریح کرد و گفت: با توجه به محدوده زمانی ۵۰ روزه برای انتخاب رییس‌جمهور دوره چهاردهم، انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه برگزار می‌شود و با توجه به درنظرگرفتن احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم و اینکه طبق قانون، انتخابات باید هفته بعد از آن برگزار شود، تصمیم گرفته شد نوبت دوم آزمون سراسری در روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

نوبت دوم آزمون سراسری در صبح و بعدازظهر روز ۲۱ تیر و در صبح روز ۲۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و سایر فرآیند‌های آزمون طبق همان روال روز‌های ۷ و ۸ تیر که قرار بود برگزار شود، خواهد بود و تغییری نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که دو هفته تاخیر در برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تمام مراحل زمان بندی کنکور اعمال می‌شود و بر همین اساس احتمال می‌رود نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ نیمه مهرماه اعلام شود.

البته مشاور رییس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور هم در هفته گذشته در گفت‌وگویی اعلام کرد که زمان اعلام نتایج آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تغییر نمی‌کند و بر اساس زمانی که پیش از این اعلام شده است، نتایج اعلام می‌شود.

علیرضا کریمیان گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد و نتیجه اعلام معرفی شدگان به مصاحبه در آزمون دکتری تخصصی تا نیمه خرداد ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار