گوناگون

کشف لاشه یک قلاده پلنگ نر در فیروزکوه

کشف لاشه یک قلاده پلنگ نر در فیروزکوه

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش از کشف لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در گشت و پایش محیط بانان پناهگاه حیات وحش در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  نوشت: محمد کرمی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش از کشف لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در گشت و پایش محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش کاوده در منطقه انزهای شهرستان فیروزکوه خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده هیچگونه آثاری از گلوله و یا تله گذاری بر روی لاشه حیوان مشاهده نشده و از روی آثار جراحت و علائم موجود بر روی بدن حیوان، درگیری با یکی از همنوعان خود و پرت شدن از صخره را می‌توان احتمال تلف شدن حیوان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ بزرگترین گربه سان ایران، به شدت قلمرو طلب بوده و از قلمروی خود دفاع می‌کند، افزود: نزاع بین این گونه حیات وحش در صورت ورود به قلمروی یکدیگر امری طبیعی است.

گفتنی است زیستگاه‌های شرق استان تهران یکی از مناطق غنی حیات وحش بوده و گونه‌هایی همچون پلنگ و خرس قهوه‌ای در آن‌ها زیست می‌کنند، به طوری که در طول چندین ماه گذشته این گونه‌ها به کرات در این مناطق توسط محیط‌بانان و افراد محلی مشاهده و تصویربرداری شده‌اند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار