گوناگون

رئیس سازمان امداد و نجات:

اسکان اضطرارى ١٤٠٠ نفر در سیستان و بلوچستان+ فیلم

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات امدادرسانی در عملیات جوی ۷ روز گذشته، از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در شهر چابهار به دلیل سیل و آب‌گرفتگی خبر داد.

پارسینه: بابک محمودی، با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سوانح جوی (کولاک برف/ آب‌گرفتگی) از تاریخ پنجم تا ساعت ۶ صبح دوازدهم اسفندماه، گفت: در این بازه زمانی، ۲۶ استان، شامل ۱۵۴ منطقه (۶۱ محور کوهستانی، ۴ شهر و ۸۹ روستا) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی افزود: در این مدت زمان امدادگران به ۲۲ هزار و ۲۸۹ نفر امدادرسانی و برای ۸ هزار و ۹۲۸ نفر اسکان اضطراری فراهم کردند. ۱۰۵ نفر نیز به مناطق امن و ۱۲ نفر مصدوم و یا بیمار نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمودی با اشاره به این که ۵۴۲ تیم امددی در عملیات جوی شرکت کردند، ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۱۶۱ امدادگر اقدام به رهاسازی ۱ هزار و ۵۱۱ دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب، گل و لای از ۶۸ واحد مسکونی کردند.

وی گفت: ۲۴۰ دستگاه چادر، ۶ هزار و ۲۰۰ تخته پتو، ۶۹۸ تخته موکت، ۸ هزار و ۲۱۶ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ ست بهداشتی، ۲ هزار و ۶۰۱ بسته غذایی، ۲ هزار و ۲۰ قوطی کنسروجات، ۳ هزار و ۳۱۸ بطری آب معدنی، ۷ هزار و ۸۹۱ قرص نان، ۶۷ کیلوگرم خرما و ۱۵۱ شعله والور در بین افراد متاثر توزیع شد.

گفتنی است، براثر سیل و آب‌گرفتگی یک اردوگاه اسکان نیز در شهر چابهار، برپا شده است.

لازم به ذکر است، امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار