گوناگون

مراقب این کلاهبرداری انتخاباتی باشید

مراقب این کلاهبرداری انتخاباتی باشید

معاون قوه قضاییه گفت: ممکن است در فضای انتخابات کسانی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع‌آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند کلاهبرداری کنند.

پارسینه:  به نقل از قوه قضائیه، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در رابطه با کلاهبرداری‌هایی که ممکن است در زمان تبلیغات انتخابات رخ دهد، گفت: یکی از مسائل مهم مطرح شده این بود که افرادی در زمان‌های خاص، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند، به‌طور مثال امروز که بحث انتخابات داغ است و کسانی هم هستند که تمایل به کمک در بحث‌های مالی آن دارند، پیش بینی قانونی شده که از چه راه‌هایی می‌توانند به کاندیداهای مورد علاقه خود کمک کنند.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در این فضا، ممکن است کسانی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع‌آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند. درباره این مساله در کمیته‌های مربوطه بحث شده است.

وی افزود: مشخصاً همه کسانی که می‌خواهند کار جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نامزدهای انتخاباتی انجام دهند، باید با سرشماره‌ها و سرشناسه‌های مشخصی اقدام کنند تا اجازه کلاهبرداری به کسی داده نشود؛ لذا اطلاع رسانی این موضوع به مردم که حمایت مالی از چه طریقی باشد، بسیار مهم است.

بر اساس این گزارش، به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری تمام استان‌ها شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار