گوناگون

جولان برف و باران در کشور

جولان برف و باران در کشور

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های قم، اصفهان و مرکزی است.

سه‌شنبه بارش‌ها در مناطق مذکور به صورت پراکنده ادامه داشته و از اواخر وقت سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب غرب این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چهارشنبه این سامانه بارشی تقویت شده و تقریبا در اکثر استان‌های کشور به ویژه غرب سواحل دریای خزر و نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان سبب بارش برف و باران و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

سامانه بارشی روز پنجشنبه ـ به جز مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب کشور ـ در سایر مناطق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شدت بارش پنجشنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

جمعه از گستردگی این سامانه کاسته شده و بارش‌ها با شدت کمتر تنها در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

انتظار می رود امروز نیز دما، مانند روزهای قبل، روند کاهشی خود را ادامه دهد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار