گوناگون

هزینه نهایی حج تمتع در هفته جاری اعلام می شود

هزینه نهایی حج تمتع در هفته جاری اعلام می شود

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: از اواخر هفته جاری هزینه نهایی حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام و روند انتخاب کاروان زائران حج آغاز می‌شود.

پارسینه: غلامرضا رضایی درباره زمان انتخاب کاروان‌ برای زائران حج تمتع 1403 اظهار کرد: از اواخر هفته جاری روند انتخاب کاروان‌های حج تمتع آغاز خواهد شد و سازمان حج و زیارت زمان دقیق آن را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای 3 ایستگاه پروازی شامل تهران، اصفهان و مشهد امکان انتخاب «مدینه قبل» و «مدینه بعد» برای زائران فراهم است؛ زائرانی که «مدینه بعد» هستند، پس از انجام مناسک حج تمتع، به مدینه منوره مشرف می‌شوند و زائران مدینه قبل، ابتدا به فرودگاه مدینه مشرف شده و پس از زیارت حرم نبوی، مُحرم شده و به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

به گفته رضایی، هزینه نهایی حج تمتع نیز در زمان ثبت‌نام کاروان‌ها اعلام خواهد شد اما در حال حاضر نمی‌توان رقمی را عنوان کرد.

 از 15 دی ماه  ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده آغاز شد و تاکنون 7 اولویت برای ثبت‌‌نام فراخوانده شده‌اند. نخستین اولویت فراخوانده شده برای ثبت‌نام مربوط به دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1385/12/29 بود و در حال حاضر ثبت‌نام از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری آبان 1386 در حال انجام است. 

واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، می‌توانند ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد‌ رهگیری و تکمیل مدارک خویش، به‌ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

  • محمود

    همین ۱۴۰۰۰۰۰۰ مردم به زحمت تهیه کردن...انصراف ..........

  • نوید

    ۱۸ استان شامل اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، قم، تهران، کرمانشاه، همدان و سمنان، کرمان، قزوین، لرستان، یزد، البرز، ایلام، کاشان، فارس، مرکزی و بوشهر ظرفیت خالی دارند و هنوز تکمیل نشدند با نرخ ارز ۳۹ هزار تومانی حداقل هزینه کمتر از ۲۰۰ میلیون نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا هزینه نهایی حج از همان اول مشخص نمیشد تکلیف ما چی میشه که موقع واریز وجه دلار ۵۱ تومان بود و حالا برا تعیین قیمت نهایی ۵۷ تومان شده،چقدر اجحاف،ظلم هم حدی داره،کی به داد این مردم برسه

  • ناشناس

    چقدر مرگ بر آمریکا گفتیم حالا دین و ایمانمون به دلار آمریکا وابسته شده

  • ناشناس

    من اضافه بر ۱۴۰ میلیون را نمی تونم تهیه کنم شاید بگید خوب انصراف بده و واجب الحج نیستی،اخه مگه میشه همه چیز برا پولدارا باشه مگه ما آدم نیستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار