گوناگون

هکر حرفه ای دار و ندار پزشک سرشناس را بالا کشید؛ شگرد هکر برای خالی کردن حساب بانکی

هکر حرفه ای دار و ندار پزشک سرشناس را بالا کشید؛ شگرد هکر برای خالی کردن حساب بانکی

پزشکی که به سادگی در دام کلاهبرداران افتاد و تمام دار و ندارش را بردند.

پارسینه: مالباخته در تشریح چگونگی این اتفاق گفت: یک شب که تا دیروقت در مطب مشغول ویزیت بیماران بودم موقع خروج از مطب پیامکی برایم آمد، در وهله اول تصور کردم همسرم است و نگرانم شده است که چرا دیر کردم.  

اما وقتی داخل ماشین نشستم و پیامک را باز کردم؛ دیدم یک پیامک با مظنون پرداخت صورت حساب تلفن همراهم برایم آمده است؛ شب بود و آنقدر خسته بودم که اصلا به سرشماره پیامک نگاه نکردم و تصور کردم طبق معمول اوایل ماه است و از طرف همراه اول آمده است؛ همان موقع و قبل از اینکه ماشین را روشن کنم روی لینکی که گفته بود کلیک  کردم  تا صورت حساب خود را پرداخت نمایم.

به خانه رسیدم و بی خبر از همه جا و با خیال راحت مشغول خوردن شام شدم؛ بعد از شام آماده خواب میشدم که دیدم صدای پیامک های تلفن همراهم پشت سر هم می آید؛ هرکدام از پیامک ها را که یکی یکی باز می کردم، هوش از سرم می پراند و در شوک فرو می رفتم.

خدای من این همه برداشت از حساب های بانکی ام، کارتم که دست خودم است و مشخصات و رمز و... آن هم که در اختیار هیچ کس نیست؛ پس این برداشت ها کار چه کسی می تواند باشد. آنقدر دستپاچه شدم که نفهمیدم چیکار کنم و به چه کسی بگویم. اس ام اس های برداشت مدام هم پشست سر هم می آمدند و کاری از دست من ساخته نبود؛ آن موقع شب چه کاری می توانستم انجام دهم.

تمام پولی که در سه بانک مختلف داشتم از حسابم خالی نمودند. کم مانده بود سکته کنم حالت تهوع عجیبی داشتم و قلبم از درد تیر می کشید؛ تا صبح بیدار ماندم و نتوانستم بخوابم، تمام دار و ندارم از دستم خارج شده بود و کاری از دستم برنمی آمد.  

وقتی هوا گرگ و میش بود و به سمت روشنایی می رفت از خانه خارج شدم  و مستقیم به سمت پلیس فتا رفتم؛ ماجرا را برایشان تعریف کردم و آنان گفتند وقتی روی لینک مورد نظر برای پرداخت صورتحسابت کلیک کردی، آن لینک آلوده بود و هکر با استفاده از آن توانسته است به مشخصات کارت های بانکی ات دسترسی پیدا کند و حساب هایت را خالی نماید.

حال من ماندم و سه عدد کارت بانکی که موجودی همه آن ها صفر است، امیدوارم پلیس بتواند یاری ام کند و رد هکر را بزند؛ در غیر اینصورت واقعا نمی دانم چه خاکی بر سرم بریزم!

بر روی پیامک هایی که حاوی سرشماره عدد مانند است کلیک نکنید.

برای اطلاع از چگونگی عمل هکرها، سراغ معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی رفتیم.

سرهنگ هاشم شعفی در گفت و گو با خبرنگار رکنا با بیان اینکه متاسفانه امروزه هکرها مدام از هر شیوه ای که می توانند برای خالی کردن حساب های بانکی مردم استفاده می کنند گفت: هکرها با فرستادن پیامک هایی در قالب موضوعات مختلف، که حاوی لینک آلوده است از قربانیان خود می خواهند بر روی لینک مورد نظرشان کلیک نمایند. وقتی قربانی بر روی لینکی که آنان فرستاده اند کلیک می نماید ناخواسته تمام اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار هکر قرار می دهد؛ چرا که آنان موفق به دستیابی به اطلاعات تلفن همراه قربانی می شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام پیامک هایی که از سوی سازمان ها یا نهاد های مختلف برای شهروندان ارسال می شود در قسمت سرشماره حاوی نام آن سازمان یا نهاد مربوطه است و نه هیچ عدد و ارقام خاصی، افزود: شهروندان به هیچ وجه بر روی لینک هایی که حاوی سرشماره خاص و یا عدد مانند است کلیک نکنند تا در دام این گونه کلاهبرداران گرفتار نشوند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

  • محسن

    چنین چیزی غیر ممکنه چون بانک‌ها برای هر برداشتی یک کد به تلفن همراه می‌فرستند که باید وارد شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار